Strefa Agenta20 grudnia 2017

Podsumowanie grudniowej konferencji „Poza schematem”

8 grudnia w warszawskim hotelu Pulawska Residence odbyła się konferencja „Poza schematem” zorganizowana przez Superpolisę Ubezpieczenia i ERGO Hestię. Uczestnikami wydarzenia byli przedstawiciele sieci sprzedaży naszej multiagencji.

„Poza schematem. Zmiany prawne i nowe rozwiązania technologiczne – co nas czeka w nowym roku?” – to pełny tytuł naszego grudniowego eventu. Program imprezy, w której wzięło udział ponad 150 osób, został podzielony na 3 bloki, które dotyczyły odpowiednio:

• tegorocznych wyników i planów Superpolisy na najbliższy czas oraz zmian w prawie, które lada moment wejdą w życie,

• edukacji sprzedażowej połączonej z wręczeniem nagród,

• prezentacji systemu Jupiter, czyli nowej technologii ERGO Hestii.

Prześledźmy, co dokładnie było omawiane w poszczególnych częściach konferencji.

Co słychać u nas i w prawie?

Spotkanie o godz. 11:00 otworzył Prezes Andrzej Wasilewski, który w kilku zdaniach podziękował za przybycie wszystkim uczestnikom konferencji („członkom rodziny Superpolisa”) i skierował do sali wyrazy uznania z pracę wkładaną każdego w rozwój multiagencji. Po jego wprowadzeniu na scenie pojawili się Beata Pogorzelska i Sebastian Zadrożny, którzy podsumowali 2017 rok w Superpolisie i w kilku zdaniach opowiedzieli o tym, co czeka nas w kolejnych miesiącach. Wśród głównych wątków ich prezentacji znalazły się te informacje:

• pod względem przypisu składki Superpolisa zaliczyła najbardziej udany rok w swojej dotychczasowej historii,

• kontynuujemy rozwój naszego systemu informatycznego, integrujemy go z nowymi ubezpieczycielami,

• do naszej oferty włączone zostaną nowe produkty, m.in. domowy informatyk i tzw. drivers casco,

• warto starać się dosprzedawać ubezpieczenia klientom, bo dzięki cross- i up-sellingowi można zwiększyć swój dochód nawet o 30%,

• na rynku widać tendencję do wprowadzania dynamicznych taryf, zmieniających się nawet każdego dnia.

Na koniec swojego wystąpienia prelegenci zasygnalizowali uczestnikom temat zmian w prawie, które czekają nas w 2018 roku. Przywołane przez nich skróty IDD, APK i RODO rozwinął mec. Piotr Czublun, radca prawny z 20-letnim doświadczeniem w obsłudze sektora usług finansowych. W trwającym półtorej godziny, bardzo ciekawym wykładzie w szczegółach opowiedział o tym, co dla działalności każdego sprzedawcy oznaczają nowe przepisy w zakresie funkcjonowania na rynku. Dla przypomnienia: tematy związane z ustawą o dystrybucji, analizą potrzeb klienta i ochroną danych osobowych często pojawiają się w naszych newsletterach i w kolejnych miesiącach będziemy kontynuowali te wątki.

Gość specjalny i nagrody

Druga część konferencji rozpoczęła się od wystąpienia Szymona Kudły, profesjonalnego mówcy, który podjął temat „Doradztwa poza schematem”. Jego zdaniem kluczem do udanej sprzedaży jest nieszablonowe, umiejętne podejście do obsługi klientów, do budowania z nimi relacji. W jaki sposób robić to dobrze? Szymon Kudła udzielił 5 podpowiedzi:

• Bądź inny: daj się zapamiętać. Rzecz w tym, aby być wyrazistym i dać klientowi szansę kojarzenia nas nie tylko z ubezpieczeniem – pomyślmy, jak wyróżnić się z tłumu innych pośredników.

• Gadaj po ludzku i z pasją. Unikaj nowomowy finansowej, mów jak pasjonat, który wierzy w sprzedawany produkt.

• Pracuj na marzeniach klientów. Brzmi to może dość tajemniczo, ale idea stojąca za tą podpowiedzią nie jest skomplikowana. Warto skupiać się na tych elementach, na których zależy klientowi – starajmy się odczytać, czego dokładnie potrzebuje i na czym może mu najbardziej zależeć.

• Nie walcz i nie wymądrzaj się. Nie warto przepychać się z klientem, a jego wątpliwości i argumenty trzeba przekuwać na swoją korzyść, kontrować je z umiarem i w oparciu o wiedzę i własne doświadczenie.

• Wnoś energię w życie swoich klientów. Za tym hasłem kryje się takie prowadzenie obsługi, które sprawi, że klient będzie zadowolony, że spędził z nami czas. Powinien otrzymać dobry i potrzebny mu produkt, a sprzedaż powinna odbyć się w miłej czy po prostu ciekawej atmosferze.

Po wykładzie Szymona Kudły nastąpiło wręczenie nagród za sprzedaż. Do tego tematu postanowiliśmy podejść w zgodzie z tym, o czym usłyszeliśmy w jego wystąpieniu, czyli „poza schematem”. Wymyśliliśmy więc niestandardowe kategorie. Szczegóły niżej.

• Superproduktywny Agent – wyróżnienie za najwięcej wystawionych polis w 2017 roku. Nagrodę otrzymały Agnieszka Wojciechowska.

• Superszybki Agent – wyróżnienie za pierwszą sprzedaną polisę w 2017 roku. Nagrodę otrzymała Monika Celmer.

• Superwysoka Składka – Wyróżnienie za najwyższą wartość polisy wystawionej w 2017 roku. Nagrodę otrzymała Monika Schab.

• Superkreatywny Agent – Wyróżnienie za najciekawszy pomysł na akcję marketingową w 2017 roku. Nagrodę otrzymała spółka ALJOR Sp. z o.o.

• Superambitny Agent w życiu –  Wyróżnienie za sprzedaż polisy dla najstarszego klienta w 2017 roku. Nagrodę otrzymała Monika Lisińska.

• Superambitny Agent w majątku – Wyróżnienie za sprzedaż polisy  dla najstarszego Klienta w 2017 roku. Nagrodę otrzymał Tomasz Wazia.

Jupiter – nowy system ERGO Hestii

Ostatnia część konferencji zarezerwowana była dla ERGO Hestii, która w dopiętej na ostatni guzik, multimedialnej prezentacji przedstawiła zalety i mechanizmy działania systemu Jupiter. To innowacyjne rozwiązanie z pewnością ułatwia pracę agentów i w przejrzysty sposób łączy na jednej ścieżce wszystkie produkty sprzedawane przez ubezpieczycieli powiązanych z polską częścią Grupy ERGO. Zanim nastąpiła prezentacja systemu, przemówienie wygłosił Grzegorz Szatkowski. Wiceprezes ERGO Hestii został przywitany przez Andrzeja Wasilewskiego, a na koniec części dotyczącej Jupitera otrzymał z jego rąk nagrodę za wsparcie rozwoju technologicznego naszej multiagencji. Z kolei przedstawiciele ubezpieczyciela wręczyli naszym wybranym sprzedawcom nagrody w uznaniu za największą wygenerowaną w tym roku sprzedaż na rzecz sopockiego towarzystwa. Lista nagrodzonych: Anna Wiśniewska, Aneta Pachecka, Tomasz Wazia, Jolanta Kołodziejczyk, Magdalena Krzykawska-Wrona, Stanisław Wronkowski.

***

Konferencję zakończyła uroczysta, choć o wiele mnie oficjalna część – kolacja. Przy stołach i na parkiecie bawiliśmy się do późnej nocy.

 

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strefa Agenta 28 maja 2020

Media o nas – maj 2020

Czytaj dalej
Strefa Agenta 29 kwietnia 2020

Konkurs Kubańskie Klimaty

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy