Mniej skarg ubezpieczonych
Pierwsze półrocze 2015 r. było kolejnym okresem, w którym liczba skarg skierowana do Biura Rzecznika Ubezpieczonych była niższa od odnotowanej rok wcześniej.
Mimo tego, że przez pierwsze sześć miesięcy tego roku klienci towarzystw ubezpieczeniowych skierowali o 5% mniej skarg, to Rzecznik podtrzymuje swoją opinię, że malejąca liczba zgłoszeń nie świadczy jeszcze o poprawie sytuacji na rynku ubezpieczeniowym.
Z opublikowanego sprawozdania wynika, że do końca czerwca Rzecznik Ubezpieczonych otrzymał 7564 pisemnych skarg dotyczących indywidualnych spraw z zakresu problematyki ubezpieczeń gospodarczych. To o 5% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Podobnie jak w minionych latach, najliczniejsza grupa skarg, odnosiła się do ubezpieczeń komunikacyjnych. Ubezpieczeni kierowcy złożyli aż 3533 skargi. To blisko połowa ogółu spraw skierowanych do Rzecznika. W porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku udział skarg dotyczących tej problematyki spadł o 3,7 %. Zmniejszył się również udział skarg odnoszących się do obowiązkowego ubezpieczenia OC.
Mimo widocznego spadku liczby zastrzeżeń Rzecznik Ubezpieczonych zauważył, że „nadal można zaobserwować pewne nieprawidłowości występujące na rynku ubezpieczeniowym. Oznacza to, iż skala nierespektowania prawa przez część podmiotów rynku ubezpieczeniowego względem poszkodowanych jest nadal znacząca”.
Warto dodać, że już niedługo instytucja Rzecznika Ubezpieczonych zostanie zamieniona w Rzecznika Finansowego, który będzie miał szersze kompetencje i służyć będzie większej grupie klientów instytucji finansowych.
BC