Mówi się w branży
Miniony miesiąc obfitował w wiele ciekawych zdarzeń w branży. Bieżącą sytuację na rynku ubezpieczeń skomentowali: prezes spółek UNIQA w Polsce Jarosław Matusiewicz, wiceprezes zarządu ds. klienta, dyrektor Pionu Marketingu w LINK4 Patrycja Kotecka, Joanna Heller, Product Manager Societe Generale Insurance, Kamil Kutycki, zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży ds. Affinity & Travel w Europ Assistance oraz Hugo Wegbrans z Aon.
1. Prezes spółek UNIQA w Polsce Jarosław Matusiewicz i wiceprezes zarządu ds. klienta Adam Łoziak skomentowali zmiany w strukturze organizacyjnej UNIQA, które zaczęły obowiązywać od lipca 2019 roku.
Jarosław Matusiewicz, prezes spółek UNIQA w Polsce: Chcemy mieć w zarządzie odpowiedzialność od początku do końca, tzw. end-to-end. Z tego powodu mamy członków zarządu odpowiedzialnych za pełen proces pozyskania klienta oraz kompleksowo za obsługę posprzedażową klientów.
Adam Łoziak, wiceprezes zarządu ds. klienta: Nowa struktura organizacyjna musi uwzględniać naszą specjalizację. Jesteśmy liderem w ubezpieczaniu spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych. Znamy tego klienta doskonale. Wiemy, czego potrzebuje, jak się rozwija. Umiemy z nim pracować. Do podobnego modelu współpracy chcemy dojść także w obszarach klienta indywidualnego i korporacyjnego.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
2. Patrycja Kotecka, dyrektor Pionu Marketingu w LINK4 skomentowała rozpoczęcie nowej kampanii reklamowej LINK4, która jest ukierunkowana na zakup ubezpieczenia Smart Casco na wypadek skutków żywiołów, kradzieży i szkody całkowitej.
– Proponujemy naszym klientom rozwiązanie odpowiadające na bardzo konkretne ryzyka. W dobrej cenie ubezpieczymy ich pojazdy od największych bolączek, których nie pokryje obowiązkowe ubezpieczenie OC, czyli skutków żywiołu, kradzieży i szkody całkowitej. Przy obecnie zmieniających się warunkach pogodowych posiadanie jedynie polisy OC może być ryzykowne, zwłaszcza że cena za ubezpieczenie Smart Casco jest naprawdę korzystna.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
3. Joanna Heller, Product Manager Societe Generale Insurance skomentowała oferowanie przez April Polska i Societe Generale Insurance nowej formuły ubezpieczeń podróży zagranicznych, w zakresie których pojawiła się także ochrona w trakcie pracy za granicą.
– Co roku wielu Polaków wyjeżdża za granicę do pracy tymczasowej. Młodzież, często też osoby starsze decydują się na wyjazd w celach zarobkowych, nierzadko wykonując niełatwą pracę fizyczną. Zagraniczne podróże służbowe to dziś również stały element życia zawodowego wielu polskich menedżerów i przedsiębiorców. Poszerzając zakres ubezpieczenia Easy Travel oraz Easy Travel 365 odpowiadamy na potrzeby Polaków, dbając o ich bezpieczeństwo za granicą oraz spokojny powrót do kraju. Wiemy, że o wypadek, szczególnie w trakcie wykonywania pracy, nietrudno. Niespodziewana wizyta w szpitalu, potrzeba transportu medycznego czy nawet wizyta u dentysty bez ważnego za granicą ubezpieczenia będzie wiązać się z ogromnymi wydatkami. A przecież nie taki jest cel wyjazdu.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
4. Kamil Kutycki, zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży ds. Affinity & Travel w Europ Assistance skomentował bieżącą sytuację na rynku usług turystycznych.
– Rynek usług turystycznych rośnie w naszym kraju systematycznie rok do roku. Polacy podróżują coraz częściej i chętniej – zarówno na własną rękę, jak i w ramach zorganizowanych wyjazdów. To doskonały impuls do rozwoju rynku ubezpieczeń turystycznych i okołoturystycznych. (…) Od lat obserwujemy wzrost zainteresowania nie tylko podróżami, ale także wzrost świadomości klientów w zakresie konieczności zakupu dodatkowego ubezpieczenia na czas podróży. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że im bardziej egzotyczny kierunek podróży, tym większe koszty transportu czy organizacji wizyty lekarza.
W naszej praktyce nie brakuje przykładów świadczących o tym, że brak ubezpieczenia mógłby zrujnować kieszeń niejednego podróżnego. Dla przykładu koszt zorganizowanego przez nas leczenia i transportu pacjenta po wstrząsie septycznym (zakażenie organizmu skutkujące rozwinięciem się sepsy) z popularnego turystycznie Dubaju przekraczają nawet 200 tys. zł. Częstotliwość podróży zwiększa prawdopodobieństwo wystąpienia sytuacji, w której będziemy potrzebowali skorzystać z pomocy medycznej, zakupu leków lub świadczeń ambulatoryjnych. Przypominajmy klientom, by powierzali swoje zdrowie w ręce profesjonalistów, tak żeby w trudnej dla nich sytuacji czuli odpowiednie wsparcie i mogli spokojnie wypoczywać.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
5. Hugo Wegbrans z Aon podsumował nawiązanie przez Aon partnerstwa z organizacją walczącą z biedą i głodem Oxfam oraz insurtechowym start-upem Etherist, które ma na celu uruchomienia platformy dostarczającej ubezpieczenia rolne drobnym gospodarstwom na Sri Lance.
– Silna współpraca, taka jak ta inicjatywa podjęta z Oxfam i Etherisc, pozwala nam poszerzać nasze potencjalnie pozytywne oddziaływanie na ludzi, rodziny i małe przedsiębiorstwa na całym świecie. W centrum naszej działalności jest misja umacniania ekonomicznych i ludzkich możliwości i to właśnie robimy tutaj.
Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa
JN