Mówi się w branży…
Jako że nowy rok to zawsze czas zmian i ulepszeń, postanowiliśmy dodać do naszej cyklicznej porcji newsletterowych tekstów kategorię „Mówi się w branży”. Co miesiąc będziemy zbierali dla Was porcję ciekawych wypowiedzi autorstwa osób związanych z ubezpieczeniami. Postrzegamy to zarówno jako dobry sposób na poznanie tego, o czym się w ostatnich tygodniach na rynku mówiło, a także jako wartość w postaci utrwalenia sobie nierzadko istotnych w polskim świecie ubezpieczeniowym nazwisk.
Poniżej pięć pierwszych, styczniowych cytatów.
Michał Krupiński o swoim powołaniu na stanowisko prezesa zarządu PZU:
To dla mnie zaszczyt móc pokierować tak znakomitą spółką jak PZU. To także duża odpowiedzialność wobec klientów, akcjonariuszy i pracowników firmy. PZU to jedna z największych firm sektora finansowego w Polsce, największa ubezpieczeniowa w tej części Europy, z ponad 200-letnią tradycją. Ponadto niezmiernie istotna z punktu widzenia stabilności rynku finansowego w Polsce, aktywny uczestnik życia gospodarczego i społecznego. Moją ambicją jest budowanie wartości dla akcjonariuszy i wzrost międzynarodowego znaczenia firmy.
Źródło: http://media.pzu.pl/pr/307463/michal-krupinski-wybrany-na-prezesa-pzu-sa-jest-tez-nowy-zarzad-spolki
Opinia Anny Wiktorow, Rzecznika Finansowego, na temat konieczności edukowania klientów:
Uważam za fałszywe twierdzenie niektórych, iż mało wyedukowany klient to dobry klient, gdy wskutek swej niewiedzy podejmie dla przedsiębiorcy korzystną, a dla siebie złą decyzję. Jest to filozofia prowadząca przedsiębiorcę donikąd, gdyż zapewne ten klient więcej już mu nie zaufa. Z klientem świadomym swoich potrzeb i ograniczeń, dociekliwym, któremu przedsiębiorca uczciwie udzieli pełnej informacji – z takim być może nawiąże dalszą współpracę.
Źródło: http://kurier.pap.pl/depesza/160274/
Komentarz Huberta Stoklasa, wiceprezesa UFG, na temat zarządzanego przez Fundusz Ośrodka Informacji:
Dzięki bazie Ośrodka Informacji UFG, zawierającej dane o wszystkich polisach komunikacyjnych, zidentyfikujemy pojazd bez OC, nawet gdy stoi w garażu i nie wyjeżdża na drogę.
O zainteresowaniu BLS-em mówi Wojciech Groblewski, dyrektor likwidacji szkód w Liberty Ubezpieczenia:
Klienci Liberty Ubezpieczenia likwidujący szkodę w BLS chętnie korzystają z usługi przede wszystkim ze względu na szybkość procesu. Po drugie wolą likwidować szkodę w towarzystwie, które już poznali na etapie zakupu polisy i darzą w związku z tym zaufaniem. Obecnie w ramach BLS likwidujemy około kilkunastu procent wszystkich szkód zgłaszanych w naszej firmie z OC komunikacyjnego, czyli blisko 40% więcej niż kwietniu br.
Źródło: http://inwestycje.pl/ubezpieczenia_samochodowe/BLS-zdobywa-zaufanie-kierowcow;274963;0.html
Na temat podatku bankowego wypowiedział się Andrzej Jarczyk, prezes Uniqa:
Wyższy podatek był jedynie na Węgrzech w 2010 r. – wynosił 0,5%. Węgierski przykład pokazuje jednak, że taki podatek ma bardzo negatywne konsekwencje: liczba udzielanych kredytów spadła o 1/3, co przełożyło się na spadek wzrostu gospodarczego i ubożenie społeczeństwa.
Źródło: https://infowire.pl/generic/release/307418/branza-ubezpieczeniowa-obawia-sie-podatku-bankowego/