Strefa Agenta29 kwietnia 2020

Mówi się w branży

Do tej odsłony cyklu wybraliśmy wypowiedzi, które odnoszą się do sytuacji ubezpieczeń w czasie epidemii. Warto zapoznać się z opiniami przedstawicieli naszej branży. W końcu solidarnie wszyscy musimy odnaleźć się w zmienionej rzeczywistości.

Marcin Broda (redaktor naczelny Dziennika Ubezpieczeniowego) o tym, że w cykliczności zawierania polis widać pozytywne strony na czas epidemii:

Tam, gdzie my sami widzimy szybkie i gwałtowne nawet zmiany – z punktu widzenia większości klientów nic się nie dzieje. Ot, klient, który we wrześniu lub październiku 2019 roku odnawiał polisę mieszkaniową, tak samo zrobi to we wrześniu i październiku 2020. Tak samo zresztą przyjdzie pogadać do agenta; może trochę częściej się z nim zdzwoni lub wymienią maile. Odnawiając umowę nawet nie zauważy burzy, która przetoczyła się przez kraj i ubezpieczenia.

Źródło: https://dziennikubezpieczeniowy.pl/2020/04/21/Optymistycznie_wyjdziemy_z_kryzysu/artykul/123518

Andrzej Kiciński (zastępca Rzecznika Finansowego) o wyjątkowych sytuacjach związanych z zakupem obowiązkowego OC:

Osoba, która nie może obecne dopełnić wszystkich formalności ze względu na przykład na zły stan zdrowia, kwarantannę czy dodatkowo brak dostępu do usług elektronicznych i ma przerwę w ochronie ubezpieczeniowej – bezwzględnie nie powinna używać takiego pojazdu. Apelujemy też do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o odroczenie bądź anulowanie kary za brak tej polisy w takiej udokumentowanej sytuacji.

Źródło: https://gu.com.pl/rynek-ubezpieczen/rzecznik-finansowy-przypomina-o-pilnowaniu-terminow-kupna-oc/

Rafał Mosionek (zastępca prezesa zarządu w Compensie) na temat przydatności usługi door to door w procesie likwidacji szkód:

W przypadku drobnych napraw wizytę można przełożyć na późniejszy termin i w wielu przypadkach nie zablokuje to dostępu do auta. Codziennie jednak spotykamy się z przypadkami, gdy po stłuczkach i kolizjach samochody wymagają pilnej naprawy. Inaczej będą unieruchomione. Gdy nie można zwlekać z naprawą, ale trzeba ograniczyć kontakt z innymi osobami, najlepszym rozwiązaniem jest tzw. door to door. W Compensie świadczymy tę usługę za pośrednictwem 130 naszych warsztatów partnerskich. […] To oczywiste, że sama naprawa nie może odbyć się bez udziału mechanika. Aby ryzyko przeniesienia wirusa na karoserii i we wnętrzu pojazdu było jak najmniejsze, samochód wraca do właściciela zdezynfekowany.

Źródło: https://www.compensa.pl/dla-mediow/artykul/ubezpieczenia-naprawa-auta-bez-wychodzenia-z-domu/

Jarosław Parkot (prezes Warty) o zaangażowaniu Warty w walkę z epidemią:

W obliczu wielkiego wyzwania przed jakim wszyscy stanęliśmy Warta dołącza do szerokiej koalicji ludzi, firm i instytucji wspierających walkę z koronawirusem. Jesteśmy w sytuacji, gdy solidarność i odpowiedzialność społeczna jest najważniejsza. Dlatego też chcemy skierować nasze działania nie tylko do jednej wybranej grupy, ale szeroko – aby przeciwdziałać wszelkim skutkom wirusa, również społecznym i psychologicznym. Zadaniem ubezpieczycieli, w tym Warty, jest pomagać – i to właśnie staramy się robić w przemyślany i punktowy sposób. Chcemy, aby nasza pomoc trafiła bezpośrednio tam, gdzie jest obecnie najbardziej potrzebna, w tym także do społeczności lokalnych.

Źródło: https://media.warta.pl/informacje-korporacyjne/warta-przekaze-10-milionow-zlotych-na-walke-z-koronawirusem/

Jan Grzegorz Prądzyński (prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń) o rekomendacjach na czas pandemii wydanych przez PIU dla ubezpieczycieli:

Część klientów ubezpieczycieli zmaga się z dużymi problemami finansowymi. Ponadto pandemia wyłączyła z działalności wiele firm. Rolą ubezpieczycieli jest niesienie pomocy. W warunkach szczególnych pomoc ta powinna wykraczać poza standardowe działania wynikające z umów. Tak postępowaliśmy zawsze w przypadkach klęsk żywiołowych i tak będziemy postępować teraz.

Źródło: https://piu.org.pl/pomoc-ubezpieczycieli-ograniczy-skutki-pandemii/

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy