Mówi się w branży…
W tym miesiącu tematy branżowe nie skupiają się już tylko na pandemii, choć to nadal obecny w mediach temat. Poniżej prezentujemy wybór najciekawszych, majowych wypowiedzi przedstawicieli polskiego świata ubezpieczeń.
Wojciech Soleniec, partner EY, Lider Doradztwa Technologicznego, komentuje wyniki badania „Jak Polacy kupują ubezpieczenia?”:
Ciekawym zjawiskiem, które pokazało badanie EY jest fakt, że wśród klientów szukających informacji zarówno w kanale tradycyjnym, jak i online, tylko 37% decyduje się na zamknięcie sprzedaży w sieci. Dla towarzystw ubezpieczeniowych płynie z tego istotny wniosek. Mimo opierania swojej sprzedaży na agentach, należy również bardzo mocno zadbać o pozycjonowanie swojej oferty w internecie. Musimy też pamiętać, że sytuacja spowodowana izolacją związaną z COVID-19 może przyspieszyć transfer klientów z kanałów tradycyjnych do zdalnych, więc ci ubezpieczyciele, którzy już mają silną pozycję w internecie i dobrą własną stronę internetową mogą mieć dużą przewagę konkurencyjną po ustąpieniu epidemii.
Źródło: https://prnews.pl/jak-polacy-kupuja-ubezpieczenia-badanie-ey-451087
Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Wienera, na temat roli technologii w sprzedaży polis i budowaniu relacji z agentami:
Technologia rosła w siłę szczególnie w ostatnich tygodniach, kiedy wszyscy musieliśmy przestawić się na pracę zdalną. Do jej maksymalnego wykorzystania potrzebne są jakościowe dane, umożliwiające zdalne komunikowanie się. Papierowa korespondencja przestaje się sprawdzać, szczególnie w obecnej sytuacji, i do tego jest kosztowna. Platformy sprzedażowe, w tym nasze najnowsze dziecko Wie.net, wspierają agentów w wielu obszarach — nie tylko w kalkulacji składki i wystawianiu polis, ale także w monitorowaniu płatności, w odnowieniach polis czy przesyłaniu dokumentów towarzyszących ubezpieczeniom.
Źródło: https://www.pb.pl/wiener-chce-sie-wkrasc-w-laski-agentow-992077
Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensie, o tym, dlaczego liczba szkód nie wpłynie na zmiany cen OC w pandemii:
W marcu 2020 roku zgłoszeń było o ok. 50 proc. mniej, więc na rynku można było zauważyć tendencję do obniżenia składek. Jednak wraz ze stopniowym „odmrażaniem” gospodarki i stosunków społecznych ruch na drogach wraca do zwyczajowego poziomu i marcowy spadek szkodowości nie rozpocznie spadkowego trendu cenowego.
Źródło: http://www.rp.pl/MP-Ubezpieczenia/305239990-Nie-liczmy-na-tansza-polise-OC-w-czasie-pandemii.html
Łukasz Jantz, dyrektor Pionu Sprzedaży Agencyjnej LINK4, także podkreśla zaangażowanie ubezpieczyciela w budowanie relacji z agentami:
10 lat temu startowaliśmy ze 160 agentami, którzy sprzedawali nasze polisy, a dziś jest ich ponad 20 tys. Co ciekawe, wciąż współpracujemy z ok. 60 agentami, z którymi zaczynaliśmy przygodę dekadę temu. Wspólnie z agentami wykonaliśmy ogrom pracy, by móc dziś mówić, że ta współpraca jest naprawdę dobra. Nie zawsze było łatwo, ale z każdej lekcji wyciągaliśmy wnioski i szliśmy do przodu.
Źródło: https://fintek.pl/link4-juz-od-10-lat-wspolpracuje-z-agentami-firma-zbroi-sie-w-innowacje/
Monika Chłopik, analityk Polskiej Izby Ubezpieczeń, podjęła temat zagrożenia stwarzanego na drogach przez młodych kierowców:
Osoby młode cechuje duża skłonność do brawury. Nie mają one jeszcze odpowiedniego doświadczenia i uważają, że nic złego nie może ich spotkać. Najgorsze jest jednak to, że brakuje im dobrych wzorców, ponieważ w Polsce przepisy drogowe, a zwłaszcza ograniczenia prędkości, łamie większość kierowców. Przepisowa jazda bywa postrzegana jako coś nienaturalnego. […] Dane na temat zachowań młodych kierowców są przerażające, dlatego jeszcze raz apelujemy o rozważną, przepisową jazdę. Obecnie, kiedy znoszone są ograniczenia związane z pandemią i natężenie ruchu wzrasta, powinniśmy zachować szczególną ostrożność. W okresie obowiązywania obostrzeń epidemicznych niektórzy mogli się bowiem przyzwyczaić do szarżowania na drogach.
Źródło: https://piu.org.pl/mlodzi-kierowcy-wioza-smierc/
JN