Aktualności14 grudnia 2015

Niestraszki przypominają o świętach

Grudniowa kampania reklamowa PZU przypomina, że święta Bożego Narodzenia to temat wykorzystywany marketingowo również przez branżę ubezpieczeniową. Zapraszamy na krótki przegląd ubezpieczeniowych pomysłów na użycie choinek, śniegu i prezentów.

 

Trzeba przyznać, że PZU wkroczyło w grudzień z rozmachem. Nieprzypadkowo wybrana została też data startu kampanii – 6 grudnia największy polski ubezpieczyciel zainaugurował wykorzystanie świątecznej otoczki pod hasłem „Niestraszki w pakiecie”. Owe Niestraszki to grupa 5 sympatycznych postaci dodawanych do zakupionych polis, które mają pełnić misję edukacyjną ucząc dzieci bezpieczeństwa, a także budować wizerunek PZU jako marki wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom rodziców (po więcej informacji zerknijcie na www.niestraszki.pzu.pl). W każdym razie pomysł i realizacja robią wrażenie. Temat ma być zresztą rozbudowywany w przyszłym roku, więc już teraz można się spodziewać się kolejnych odsłon kampanii w stylu „Niestraszki na wakacjach”. To zostawmy jednak przyszłości, póki co zobaczmy aktualny, zimowy spot PZU.

 

 

 

Ten temat pojawia się w naszym tekście nieprzypadkowo. Skoro największy zakład ubezpieczeń w Polsce zajął się świętami Bożego Narodzenia, to warto pójść tym tropem i zobaczyć, jak z gwiazdkowym tematem radzą sobie ubezpieczyciele z innych krajów. Kilka przykładów znajdziecie poniżej.

 

Święta w spotach telewizyjnych

Amerykański ubezpieczyciel Allstate Insurance pokazuje, w jaki sposób można z przymrużeniem oka wykorzystać temat świąteczny. Poniższa reklama to jeden z odcinków cyklu „Allstate Mayhem”, w którym firma obrazowo prezentuje katastrofalne w skutkach sytuacje, w których przydaje się ubezpieczenie.

 

 

Trzeba przyznać, że Amerykanie są bardzo kreatywni, gdy postanowią wykorzystać jakiś temat na potrzeby reklamy. Dlatego przywołujemy też drugi przykład z USA, tym razem spot firmy Nationwide Insurance. W 2014 r. firma, korzystając z tego, że podczas świąt dochodzi do wielu włamań, zaoferowała swoim klientom wymianę wszystkich ewentualnie skradzionych przedmiotów na nowe, jeśli tylko zakupią jeden z ich produktów. Wideo poniżej.

 

 

 

Produkty świątecznie modyfikowane

Drugi z wymienionych przed chwilą przykładów pokazuje, że ubezpieczyciele działają w grudniu nie tylko w oparciu o same spoty. Często zdarza się, że w przeddzień świąt modyfikują standardowy zakres swoich produktów. Sporo przykładów znaleźć można na rynku brytyjskim. Firmy takie jak Hlifax, czy NatWest automatycznie podnoszą limity wypłat o 10% na cały świąteczny miesiąc, a AA oferuje w tym roku nawet 20% podwyżki od 1 grudnia aż do 6 stycznia.

 

Okazuje się zatem, że kreatywnością w kontekście świąt muszą wykazywać się nie tylko działy marketingu, ale też produktowe. W jednym i drugim przypadku kluczem do powodzenia jest kreatywność. Święta to pojemny i nośny temat, więc możemy być pewni, że każdego roku ubezpieczyciele przygotowywać będą dla klientów nowe, wykorzystujące zimowe odniesienia kampanie czy produkty.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 28 czerwca 2018

Czerwiec 2018

Czytaj dalej
Aktualności 23 lutego 2018

Luty 2018

Czytaj dalej
Aktualności 29 kwietnia 2019

Rośnie znaczenie insurtech

Czytaj dalej
Aktualności 29 kwietnia 2019

Kwiecień 2019

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę