Niestraszki przypominają o świętach
Grudniowa kampania reklamowa PZU przypomina, że święta Bożego Narodzenia to temat wykorzystywany marketingowo również przez branżę ubezpieczeniową. Zapraszamy na krótki przegląd ubezpieczeniowych pomysłów na użycie choinek, śniegu i prezentów.
Trzeba przyznać, że PZU wkroczyło w grudzień z rozmachem. Nieprzypadkowo wybrana została też data startu kampanii – 6 grudnia największy polski ubezpieczyciel zainaugurował wykorzystanie świątecznej otoczki pod hasłem „Niestraszki w pakiecie”. Owe Niestraszki to grupa 5 sympatycznych postaci dodawanych do zakupionych polis, które mają pełnić misję edukacyjną ucząc dzieci bezpieczeństwa, a także budować wizerunek PZU jako marki wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom rodziców (po więcej informacji zerknijcie na www.niestraszki.pzu.pl). W każdym razie pomysł i realizacja robią wrażenie. Temat ma być zresztą rozbudowywany w przyszłym roku, więc już teraz można się spodziewać się kolejnych odsłon kampanii w stylu „Niestraszki na wakacjach”. To zostawmy jednak przyszłości, póki co zobaczmy aktualny, zimowy spot PZU.
Ten temat pojawia się w naszym tekście nieprzypadkowo. Skoro największy zakład ubezpieczeń w Polsce zajął się świętami Bożego Narodzenia, to warto pójść tym tropem i zobaczyć, jak z gwiazdkowym tematem radzą sobie ubezpieczyciele z innych krajów. Kilka przykładów znajdziecie poniżej.
Święta w spotach telewizyjnych
Amerykański ubezpieczyciel Allstate Insurance pokazuje, w jaki sposób można z przymrużeniem oka wykorzystać temat świąteczny. Poniższa reklama to jeden z odcinków cyklu „Allstate Mayhem”, w którym firma obrazowo prezentuje katastrofalne w skutkach sytuacje, w których przydaje się ubezpieczenie.
Trzeba przyznać, że Amerykanie są bardzo kreatywni, gdy postanowią wykorzystać jakiś temat na potrzeby reklamy. Dlatego przywołujemy też drugi przykład z USA, tym razem spot firmy Nationwide Insurance. W 2014 r. firma, korzystając z tego, że podczas świąt dochodzi do wielu włamań, zaoferowała swoim klientom wymianę wszystkich ewentualnie skradzionych przedmiotów na nowe, jeśli tylko zakupią jeden z ich produktów. Wideo poniżej.
Produkty świątecznie modyfikowane
Drugi z wymienionych przed chwilą przykładów pokazuje, że ubezpieczyciele działają w grudniu nie tylko w oparciu o same spoty. Często zdarza się, że w przeddzień świąt modyfikują standardowy zakres swoich produktów. Sporo przykładów znaleźć można na rynku brytyjskim. Firmy takie jak Hlifax, czy NatWest automatycznie podnoszą limity wypłat o 10% na cały świąteczny miesiąc, a AA oferuje w tym roku nawet 20% podwyżki od 1 grudnia aż do 6 stycznia.
Okazuje się zatem, że kreatywnością w kontekście świąt muszą wykazywać się nie tylko działy marketingu, ale też produktowe. W jednym i drugim przypadku kluczem do powodzenia jest kreatywność. Święta to pojemny i nośny temat, więc możemy być pewni, że każdego roku ubezpieczyciele przygotowywać będą dla klientów nowe, wykorzystujące zimowe odniesienia kampanie czy produkty.