Nowa kampania PZU – „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być twoi najbliżsi”

33% kierowców zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje dopiero w ostatniej chwili

Małgorzata Zalewska Małgorzata Zalewska
Opublikowano: 24.07.2015, w kategorii:

Ruszyła druga odsłona kampanii społecznej Fundacji PZU „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym”. Motywem przewodnim tegorocznych działań będzie zwrócenie uwagi, na odpowiedzialność za bezpieczeństwo na drodze, którą ponoszą zarówno kierowcy, jak i piesi. Przekaz ten podkreśla hasło „Kochasz? Uważaj na pieszych. To mogą być Twoi najbliżsi”.

Według danych Komisji Europejskiej, co piąty pieszy w Unii Europejskiej ginie na polskich drogach. Szacuje się, że w ciągu roku jest to ponad 1100 osób. Co więcej z badań zrealizowanych na zlecenie PZU wynika, że 33% kierowców zdarza się przyspieszać, żeby przejechać przed oczekującym pieszym, a 61% hamuje dopiero w ostatniej chwili. Piesi również nie są bez winy. Aż 74% badanych przyznaje, że zdarza im się przechodzić przez ulicę w niedozwolonym miejscu.

Działania edukacyjne Fundacji PZU mają zachęcić uczestników ruchu drogowego do zmiany niebezpiecznych zachowań.

Sukces ubiegłorocznej edycji kampanii „Kochasz? Powiedz STOP Wariatom Drogowym” utwierdził nas w przekonaniu, że warto oprzeć działania na pozytywnym przekazie. Również i w tym roku będziemy zachęcać bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze. Rodzina, przyjaciele czy znajomi mogą uświadomić im, że każdy z nich jest także pieszym. Wierzymy, że może to w znaczący sposób wpłynąć na zmianę zachowań kierowców wobec przechodniów – mówi Andrzej Klesyk, Prezes Zarządu PZU SA.

Majówka własnym autem za granicą

fot. Towarzystwo zachęca bliskich kierowców do angażowania się w poprawę bezpieczeństwa na drodze.

PZU ubezpieczenia sprzedaje od 1803 roku. Obecnie towarzystwo zajmuje czołową pozycję w kraju i jest jedną z najlepiej rozpoznawanych marek w Polsce, zawdzięcza to również aktywnej działalności w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

MZ

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Nawet pięć razy więcej za polisę dla kierowcy – Rzeczpospolita

Nawet pięć razy więcej za polisę dla kierowcy – Rzeczpospolita

PZU daje auto zastępcze „non stop”

PZU daje auto zastępcze „non stop”

W Warcie płaci się według swojego profilu ryzyka

W Warcie płaci się według swojego profilu ryzyka