O ubezpieczeniach w social mediach i internecie

Przyszłością firm ubezpieczeniowych jest sprzedaż direct – przez internet i za pośrednictwem social mediów. Agenci ubezpieczeniowi już teraz intensywnie starają

Dominika Woźniak Dominika Woźniak
Opublikowano: 26.05.2015, w kategorii:

Przyszłością firm ubezpieczeniowych jest sprzedaż direct – przez internet i za pośrednictwem social mediów. Agenci ubezpieczeniowi już teraz intensywnie starają się sprzedawać ubezpieczenia w ten sposób świadczą o tym wyniki badań przeprowadzonych przez IRCenter.

Autorzy badania wskazują, że obecnie widoczna jest działalność agentów ubezpieczeniowych w wielu różnych miejscach w sieci. Głównym kanałem komunikacji jest Facebook. Pośrednicy ubezpieczeniowi w social mediach rozmawiają głównie o dwóch tematach – proaktywna sprzedaż stanowi 39% dyskusji, natomiast 54% wymiany poglądów dotyczy wynagrodzenia i prowizji.

Pośrednicy ubezpieczeniowi już od jakiegoś czasu dostrzegają istotną potrzebę poszukiwania kontaktu z klientem za pośrednictwem internetu, jednak ubezpieczyciele nie pomagają im w tej działalności. Stawiają raczej na pozyskanie nowych agentów, niż na dołączanie do dyskusji. Jak twierdzi Albert Hupa, prezes IRCenter – kluczem do sukcesu jest wypracowanie mechanizmu, w którym to agenci będą zachęcać internautów do odwiedzenia strony www firm. Przewagę zdobędą te towarzystwa ubezpieczeniowe, które pierwsze się tego nauczą.

16447022_m

fot. Social Media

Autorzy badania zwracają uwagę na fakt, że sprzedaż ubezpieczeń w social mediach jest istotnym kanałem rozwoju towarzystw ubezpieczeniowych. Internauci często poszukują w sieci informacji o polisie OC oraz możliwości porównania ofert ubezpieczenia samochodu.

 

MZ

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Jakie są tajemnice polisy OC?

Jakie są tajemnice polisy OC?

Prosta droga do wyższych odszkodowań?

Prosta droga do wyższych odszkodowań?

„W pakiecie dużo taniej” – Rzeczpospolita

„W pakiecie dużo taniej” – Rzeczpospolita