PZU dla bezpieczeństwa dzieci
PZU rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze”. Jej celem jest poprawa widoczności dzieci na drodze i ograniczenie wypadków z udziałem uczniów. Do połowy września uczniom szkół podstawowych z klas I-III w całej Polsce zostanie przekazane 1,6 mln odblasków z wbudowaną migającą lampką. Akcja została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej, a swoim zasięgiem obejmie zarówno szkoły publiczne, jak i prywatne – łącznie blisko 14 tys. placówek.
Przekazując dzieciom odblaski, a rodzicom i nauczycielom materiały edukacyjne, PZU chce zachęcić ich do działań w celu poprawy bezpieczeństwa najmłodszych. Dzięki akcji „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze” ubezpieczyciel chce realnie zmniejszyć liczbę wypadków drogowych, w tym z udziałem najmłodszych – tak mała rzecz jak odblask w pewnych sytuacjach może okazać się bezcenna i uchronić dziecko przed wypadkiem.
Akcja „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze” ma na celu edukowanie w zakresie bezpieczeństwa nie tylko najmłodszych, lecz także ich rodziców oraz nauczycieli. Jej motywem przewodnim są popularne wśród dzieci „Niestraszki”. Poza kampanią w telewizji, PZU wykorzysta też inne formy promocji. Z myślą o nauczycielach i rodzicach przygotowano materiały edukacyjne dostępne na stronie niestraszki.pzu.pl, a także konkurs rysunkowy z nagrodami, który potrwa od 3 do 30 września.
Specjalnie dla dzieci powstał teledysk wyświetlany w stacji telewizyjnej Nickelodeon, który prezentuje dobre praktyki w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze. Dzięki współpracy z NaviExpert kierowcy, którzy przekroczą dozwoloną prędkość w pobliżu każdej z 14 tys. szkół podstawowych, do których trafią odblaski PZU, usłyszą w swojej nawigacji komunikat, by zwolnili. Informacja będzie odczytywana głosem dziecka. Film promujący akcję społeczną „Odblaski – dziecko bezpieczne na drodze”: https://youtu.be/RH83HXBczzg.
WT