PZU na czele ubezpieczeniowych marek w Polsce
„Rzeczpospolita” opublikowała 13. edycję rankingu najbardziej wartościowych marek w Polsce. W branży ubezpieczeniowej na najwyższym miejscu uplacowało się PZU. W rankingu znaleźli się także tacy ubezpieczyciele jak: Warta, Ergo Hestia, Link4 czy Compensa.
Tegoroczna edycja rankingu najcenniejszych polskich marek to już 13. zestawienie przygotowane przez „Rzeczpospolitą”. Jak podaje gazeta, w porównaniu z rokiem ubiegłym nastąpił spadek portfela notowanych w zestawieniu marek z 65,7 do 64,7 mld zł. Twórcy rankingu podkreślają także, że wartość marki jest wypadkową wielu zmiennych m.in. przychodów ze sprzedaży, ale również jej postrzegania i oceny konsumentów.
Jak nietrudno się domyślić, najbardziej wartościową marką w branży ubezpieczeniowej zostało PZU. Największy polski ubezpieczyciel prócz zwycięstwa w sektorze ubezpieczeń zajął trzecie miejsce w klasyfikacji całego sektora finansowego. Moc marki PZU oceniono na 363 punkty. Na drugiej pozycji znalazła się Warta z 274 punktami i 14. miejscem w rankingu sektora finansowego. Podium zamyka Ergo Hestia z wynikiem 256 punktów 16. pozycja w klasyfikacji wszystkich firm finansowych. Kolejne miejsca w rankingu ubezpieczycieli zajęły Link4 (243 punkty) i Compensa (231pnktów).
Cały ranking marek ze wszystkich branży można znaleźć na platformie gazety – tutaj.
MZ