Skargi do Rzecznika Finansowego

Raport Rzecznika informuje, że od początku funkcjonowania, klienci instytucji finansowych skarżyli się na ich działania aż 318 tys. razy!

Paulina Fabrycka Paulina Fabrycka
Opublikowano: 07.04.2016, w kategorii:

Rzecznik Finansowy to stosunkowo nowa instytucja, powołana w 2016 roku w sierpniu. Z pierwszego raportu Rzecznika dowiadujemy się, że od początku funkcjonowania, czyli 11 października do 31 grudnia 2015 r. klienci instytucji finansowych skarżyli się na ich działania aż 318 tys. razy. Blisko jedna piąta zażaleń dotyczyła ubezpieczycieli.

Rzecznik Finansowy działa w oparciu o zapisy ustawy, która weszła w życie w sierpniu zeszłego roku. Rzecznik Finansowy zastąpił Rzecznika Ubezpieczonych, instytucję o znacznie mniejszych kompetencjach kontrolnych. Obecnie Rzecznik Finansowy reprezentuje klientów w sporach z rozmaitymi instytucjami finansowymi.

shutterstock_140887543Z pierwszego sprawozdania dowiadujemy się, że Rzecznik Finansowy w nieco ponad dwa miesiące otrzymał 318 tys. pisemnych reklamacji klientów skarżących się na nieprawidłowości instytucji finansowych.

– 318 tys. reklamacji to olbrzymia liczba, pokazująca, jak wiele zastrzeżeń mają klienci instytucji finansowych do ich działalności. Dodatkowo, mamy podstawy przypuszczać, że skala problemów jest jeszcze większa. Część firm, wbrew ustawowemu obowiązkowi, nie przekazała danych – mówi Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.

Z analizy dokumentu przedstawionego przez instytucje wynika, że dominują skargi na sektor ubezpieczeniowy. W całym 2015 roku było ich łącznie 14 273. Słabe wyniki ubezpieczycieli wiązać należy przede wszystkim z faktem, że klienci instytucji z szeroko pojętego sektora bankowo-kapitałowego nie zdążyli się jeszcze przyzwyczaić do możliwość zgłaszania skarg związanych z nieprawidłowościami tych podmiotów. Jednak świadomość o tej możliwości powoli dociera do klientów i Biuro Rzecznika Finansowego spodziewa się, że liczba skarg będzie rosła z każdym miesiącem działalności instytucji.

Warto przypomnieć, że Rzecznik Finansowy to instytucja o szerokich kompetencjach, a w ramach swej działalności rozwija także inne sposoby pomocy klientom. Świadczy o tym prawie 12 tys. udzielonych porad telefonicznych i ponad 4 tys. wiadomości mailowych wysłanych przez ekspertów RzF w ubiegłym roku.

PF

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

„Mniej składki ze sprzedaży w sieci” – Rzeczpospolita

„Mniej składki ze sprzedaży w sieci” – Rzeczpospolita

„Gdzieniegdzie widać podwyżki” – Gazeta Ubezpieczeniowa

„Gdzieniegdzie widać podwyżki” – Gazeta Ubezpieczeniowa

Zabezpiecz mieszkanie przed urlopem

Zabezpiecz mieszkanie przed urlopem