Aktualności27 kwietnia 2017

Spada liczba skarg składanych do Rzecznika Finansowego

Coraz mniej skarg wpływa na ubezpieczycieli, ponieważ część problemów udaje się załatwić już na etapie postępowania reklamacyjnego – mówi w rozmowie z „Rzeczpospolitą” Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy.

Mija półtora roku, odkąd funkcjonuje urząd rzecznika finansowego. Zastąpił on działającego przez 20 lat urząd rzecznika ubezpieczonych. W wywiadzie dla „Rzeczpospolitej” Aleksandra Wiktorow, Rzecznik Finansowy wskazuje na zmiany, jakie w ostatnich miesiącach odczuli klienci. Chodzi o spadek liczby skarg na ubezpieczycieli. To efekt rozwiązywania części spraw na etapie postępowania reklamacyjnego. Jeszcze do niedawna skargę do rzecznika ubezpieczonych można było złożyć na każdym etapie sprawy. Teraz niezadowolony konsument w pierwszej kolejności musi zgłosić się z reklamacją do towarzystwa, a część w ten sposób zgłaszanych spraw udaje się załatwić polubownie.

Rzecznik Finansowy przewiduje, że docelowo nawet 30% wszystkich sporów może być rozwiązywanych na drodze polubownej. Aleksandra Wiktorow zabrała też głos w sprawie zadośćuczynień za utratę więzi z powodu śmierci osoby bliskiej, popierając zapewnienie przewidywalności w najczęściej zdarzających się przypadkach, zarówno co do kręgu uprawnionych, jak i kwot, które można otrzymać.

 

MZ

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 5 czerwca 2015

PZU konsoliduje sektor bankowy

Czytaj dalej
Aktualności 13 stycznia 2017

Na ferie zimowe tylko z polisą

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy