Sprawozdanie Rzecznika Ubezpieczonych za rok 2014

Wszyscy posiadacze ubezpieczenia po bezpłatne porady i informacje w zakresie przysługujących praw i środków działania mogą zgłosić się do Rzecznika

Dominika Woźniak Dominika Woźniak
Opublikowano: 11.03.2015, w kategorii:

Wszyscy posiadacze ubezpieczenia po bezpłatne porady i informacje w zakresie przysługujących praw i środków działania mogą zgłosić się do Rzecznika Ubezpieczonych. Instytucja ta pomoże w wyjaśnieniu nieprawidłowości związanych z obsługą polisy oraz udzieli pomocy w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zbadania sprawy i wyjaśnienia, czy nie doszło do nadużyć krzywdzących ubezpieczonego.

 

12554743_m

fot. Sprawozdanie Rzecznika Ubezpieczonych

 

W roku 2014 do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło 15 429 pisemnych skarg, to o -6,6% mniej niż w roku poprzednim. Jednak z interpretacji opublikowanego sprawozdania wynika, że spadek liczby zastrzeżeń nie jest efektem wyższego poziomu jakości obsługi klienta, lecz takich czynników jak m.in. mniejsza szkodowość w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

75% wszystkich odnotowanych zgłoszeń dotyczyło ubezpieczeń osobowych i majątkowych, a 25% odnosiło się do nieprawidłowości w dziale ubezpieczeń na życie. Warto podkreślić, że wpływające do Rzecznika sprawy kierowane są zarówno od samych zainteresowanych (73%), jak też za pośrednictwem pełnomocników i innych podmiotów (27%). Z analizy skarg wynika, że podobnie jak w latach ubiegłych, dominowały sprawy spowodowane z oddaleniem roszczenia przez ubezpieczyciela, niezadowoleniem z wysokości przyznanego odszkodowania lub świadczenia, opieszałości w postępowaniu odszkodowawczym oraz sposobu naliczania składek.

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Zjawiska pogodowe wyzwaniem dla ubezpieczycieli

Zjawiska pogodowe wyzwaniem dla ubezpieczycieli

Ubezpieczeniowi przestępcy sięgają po nowe sposoby wyłudzeń

Ubezpieczeniowi przestępcy sięgają po nowe sposoby wyłudzeń