Sprawozdanie Rzecznika Ubezpieczonych za rok 2014

Wszyscy posiadacze ubezpieczenia po bezpłatne porady i informacje w zakresie przysługujących praw i środków działania mogą zgłosić się do Rzecznika

Dominika Woźniak Dominika Woźniak
Opublikowano: 11.03.2015, w kategorii:

Wszyscy posiadacze ubezpieczenia po bezpłatne porady i informacje w zakresie przysługujących praw i środków działania mogą zgłosić się do Rzecznika Ubezpieczonych. Instytucja ta pomoże w wyjaśnieniu nieprawidłowości związanych z obsługą polisy oraz udzieli pomocy w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do zbadania sprawy i wyjaśnienia, czy nie doszło do nadużyć krzywdzących ubezpieczonego.

 

12554743_m

fot. Sprawozdanie Rzecznika Ubezpieczonych

 

W roku 2014 do Rzecznika Ubezpieczonych wpłynęło 15 429 pisemnych skarg, to o -6,6% mniej niż w roku poprzednim. Jednak z interpretacji opublikowanego sprawozdania wynika, że spadek liczby zastrzeżeń nie jest efektem wyższego poziomu jakości obsługi klienta, lecz takich czynników jak m.in. mniejsza szkodowość w ubezpieczeniach komunikacyjnych.

75% wszystkich odnotowanych zgłoszeń dotyczyło ubezpieczeń osobowych i majątkowych, a 25% odnosiło się do nieprawidłowości w dziale ubezpieczeń na życie. Warto podkreślić, że wpływające do Rzecznika sprawy kierowane są zarówno od samych zainteresowanych (73%), jak też za pośrednictwem pełnomocników i innych podmiotów (27%). Z analizy skarg wynika, że podobnie jak w latach ubiegłych, dominowały sprawy spowodowane z oddaleniem roszczenia przez ubezpieczyciela, niezadowoleniem z wysokości przyznanego odszkodowania lub świadczenia, opieszałości w postępowaniu odszkodowawczym oraz sposobu naliczania składek.

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

BLS: sytuacja rok po wprowadzeniu systemu

BLS: sytuacja rok po wprowadzeniu systemu

listopad 2014

listopad 2014

Nowe rozwiązania w ubezpieczeniu nieruchomości

Nowe rozwiązania w ubezpieczeniu nieruchomości