Aktualności13 marca 2017

Ubezpieczeni doceniają wszystkie formy kontaktu

Polaków korzystających z usług ubezpieczycieli można określić mianem „nowoczesnych tradycjonalistów”. Z jednej strony klienci ubezpieczycieli są otwarci na nowoczesne rozwiązania i coraz chętniej korzystają z nowych narzędzi m.in. czatu, z drugiej zaś nadal najczęściej kontaktują się z ubezpieczycielem za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej.   

Obsługa klienta jest dużym wyzwaniem dla wszystkich instytucji finansowych, w tym także ubezpieczycieli. Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że wielu klientów decyduje się na nowoczesne i wygodniejsze formy kontaktu. Coraz bardziej powszechny staje się czat i wideoczat. Z bankami i ubezpieczycielami chętniej kontaktujemy się także przy pomocy mediów społecznościowych.

Dbanie o wysoki poziom kontaktu z klientem przy wykorzystaniu tylu kanałów jest nie lada wyzwaniem. Wsłuchując się w potrzeby obecnych, ale również przyszłych klientów, instytucje finansowe muszą nieustannie badać rynek. Jednocześnie nie mogą zaniedbywać tradycyjnych kanałów obsługi klientów. Bowiem nadal wielu z nich w określonych sytuacjach decyduje się na wizyty w naziemnych oddziałach firmy. Potwierdza to Roger Hodgkiss, członek zarządu PZU, który przyznaje, że pomimo stałego wzrostu roli internetu klienci nadal chętnie odwiedzają placówki. Dlatego największy polski ubezpieczyciel nieustannie rozszerza sieć sprzedaży agencyjnej.

Co ciekawe, kolejny członek zarządu PZU w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl wyjaśnia, że bardzo popularną formą kontaktu klientów z ubezpieczycielem jest poczta elektroniczna. Wspomina, że PZU rocznie wysyła i dostaje ok. 7 mln e-maili. Dziennie jest to średnio blisko 20 tys. wiadomości. Warto dodać, że nie jest to główna forma kontaktu z ubezpieczycielem – wciąż dominuję telefoniczna infolinia, której pracownicy w ciągu roku prowadzą ok. 14 mln rozmów z klientami (dziennie prawie 50 tys. telefonów).  

 

MZ

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy