Ubezpieczenie mieszkania – co jest ważne dla klienta?

Jakub Nowiński Jakub Nowiński
Opublikowano: 22.02.2017, w kategorii:

Popularność ubezpieczeń mieszkaniowych rośnie. Do takiego stanu rzeczy w dużej mierze przyczyniają się banki, które od osób ubiegających się o kredyt na mieszkanie lub dom wymagają wykupienia polisy. Nie bez znaczenia jest także wzrost zamożności społeczeństwa oraz rosnąca świadomość użyteczności tego produktu. Na co zwracają uwagę klienci zainteresowani zakupem polisy mieszkaniowej? Na to pytanie odpowiadamy bazując na wynikach porównania ofert ubezpieczeń mieszkań przygotowanego przez Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA).

Co do zaoferowania mają ubezpieczyciele?

Na przełomie stycznia i lutego 2017 roku Polski Instytut Badań Jakości sprawdził, co mają do zaoferowania klientom ubezpieczyciele oferujący polisy dla nieruchomości. W tym celu przeprowadzono test uwzględniający oferty 17 firm. Oceny przyznawane były na podstawie 4 głównych kryteriów: cena polisy, szerokość oferty, przejrzystość i komfort, a także obsługa klienta. Aby przeanalizować każde kryterium posłużono się łącznie aż 1600 parametrami. Ponadto na potrzeby testu stworzono kilka scenariuszy, które obejmowały różne potrzeby klientów (m.in.: ubezpieczenie wyposażenia i ruchomości domowych, ubezpieczenie samych „murów”, ubezpieczenie zawierające OC oraz home assistance).

Przezorny, czyli dobrze ubezpieczony

Rezultaty badania pokazały, że klienci zwracają uwagę przede wszystkim na zawartość oferty, jej użyteczność i elastyczność. Doceniono polisy, które klient może dopasować do indywidualnych potrzeb. Istotną rzeczą, która nie umknęła uwadze ankieterów jest obsługa klienta. Ubezpieczenie mieszkania to produkt złożony, na który składać się może wiele elementów ochrony. Dlatego na potrzeby badania przeprowadzono testy infolinii oraz call centre. Udowodniły one, że dochodzi do sytuacji, w których klient nie otrzymuje pełnej odpowiedzi, a nawet zostaje wprowadzony w błąd.

PIBJA za najlepsze ubezpieczenie nieruchomości uznał propozycję ubezpieczenia od Generali, AXA, Liberty Ubezpieczenia oraz Proamy. Natomiast w zestawieniu, gdzie najważniejszym kryterium był zakres ochrony audytorzy wyróżnili Allianz. W zakresie przejrzystości oferty laur zdobyła Warta, zaś pod względem obsługi klienta najlepiej wypadło PZU SA.

Na co zwracają uwagę klienci?

Dla większości osób zainteresowanych polisą nieruchomość jest najcenniejszym elementem majątku. Nie zawsze jednak potrafią oni zdecydować się na odpowiednią ochronę. Mając na uwadze porównanie polis przygotowane przez Polskiego Instytutu Badań Jakości przypominamy o najistotniejszych elementach ochrony, na które warto zwrócić uwagę klientów podczas wyboru polisy.

Porozmawiaj o potrzebach

Wybierając ubezpieczenie klienci często sugerują się przede wszystkim ceną, nie dopytując o zakres ochrony. Dlatego już na samym początku warto zaznaczyć, że w przypadku ubezpieczeń mieszkań należ zacząć od określenie potrzebnej ochrony, dopiero później porównywać cenę.

Wytłumacz co konkretnie będzie objęte ochroną

Katalog zdarzeń objętych ochroną może różnić się w zależności od oferty. Na etapie wyboru polisy warto opowiedzieć o tym, co wyróżnia propozycje poszczególnych firm.

Zaproponuj OC

Stłuczona szyba przez dzieci grające w piłkę czy zarysowane auto przy nauce jazdy na rowerze… Podając przykłady takich sytuacji warto zwrócić uwagę klienta na to, jak pomocne może być posiadanie ubezpieczenia OC.

Podaj sumę ubezpieczenia

Klient musi być świadomy tego, do jakiej sumy ubezpiecza swoją nieruchomość i znać zależność między sumą ubezpieczenia a wysokością ewentualnego odszkodowania. Ta wiedza może uchronić go przed rozczarowaniem w razie szkody.

Poinformuj o ewentualnych zniżkach

Wszyscy chcemy kupić to czego potrzebujemy najtaniej jak to możliwe. Dlatego zniżki mają dla klientów istotne znaczenie i koniecznie trzeba opowiedzieć o wszystkich dostępnych możliwościach obniżenia wysokości składki.

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Celebryci zachęcają do zakupu ubezpieczenia

Celebryci zachęcają do zakupu ubezpieczenia

Jak mówić do klientów?

Jak mówić do klientów?

październik 2015

październik 2015