Ubezpieczyciele promują zdrowie i bezpieczeństwo

Jakub Nowiński Jakub Nowiński
Opublikowano: 29.11.2017, w kategorii:

Ryzyko wystąpienia poważnych chorób oraz wypadków spada wraz z przestrzeganiem określonych zaleceń. Świadomi tego faktu ubezpieczyciele promują właściwe zachowania na wiele różnych sposobów, wynagradzając tych, którzy dbają o zdrowie i bezpieczeństwo.

PZU organizuje imprezy biegowe, AXA zapewnia w rozszerzonym pakiecie ubezpieczenia Pomoc na Raka konsultacje z dietetykiem i karnet sportowy, a Aviva proponuje swoim klientom wykup karnetu do siłowni w obniżonej cenie oraz propozycje zdrowych posiłków opracowywanych przez dietetyka. Poniżej krótkie przypomnienie najciekawszych polskich kampanii promujących zdrowie i bezpieczeństwo.

AVIVA. Wiem, czym oddycham.

Najnowszą akcją jest program społeczno-edukacyjny Avivy „Wiem czym oddycham”, którego celem jest  zwrócenie uwagi na szkodliwe skutki smogu. Na potrzeby akcji przygotowano dwa spoty reklamowe. W dłuższym, 30-sekundowym, narrator jest „głosem miasta”, informującym o szkodliwych skutkach smogu. Drugi spot zatytułowany jest „Love is in the air”.

Głos miasta

Love is in the air

W ramach wspierania walki z zanieczyszczeniem powietrza Fundacja Aviva rozdała nieodpłatnie 150 czujników monitorujących jakość powietrza osobom, które na stronie internetowej „Wiem Czym Oddycham” zgłosiły miejsce, do którego ma trafić urządzenie.

COMPENSA. Bezpieczna Autostrada

„Bezpieczna Autostrada” to ogólnopolska kampania społeczna Compensy na rzecz poprawy bezpieczeństwa na autostradach. Jej głównym celem jest rozpowszechnienie wśród użytkowników dróg wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się po autostradach i trasach szybkiego ruchu oraz udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku. Cykl wydarzeń, podczas których organizowane były pokazy pierwszej pomocy, prowadzono m.in. na autostradach A1, A2 i A4 w Miejscach Obsługi Podróżnych (MOP). Kierowcy otrzymywali pakiety materiałów z informacjami na temat prawidłowego poruszania się po autostradach oraz karty ICE (in case of emergency), pomocne przy powiadamianiu bliskich w razie wypadku. Organizowano szkolenia praktyczne i kursy e-learningowe z zakresu 1. pomocy dla pracowników kluczowych stacji na A1, A2 i A4 oraz pracowników obsługi autostrad. Kierowcy mogli wygrać kurs bezpiecznej jazdy. Compensa włącza do kampanii swoich pracowników z całej Polski i do końca tego roku planuje przeszkolić ich z udzielania pierwszej pomocy.

Zdjęcia

PZU. Kochasz? Powiedz stop wariatom drogowym.

Najgłośniejsza kampania ostatnich lat, promującą bezpieczną jazdę od 2014 roku. Jej twarzą był m.in. aktor Marcin Dorociński. Akcji poświęcona jest strona http://stopdrogowymwariatom.pl/, gdzie można zgłaszać sfilmowane przypadki kierowców, dla których ograniczenia prędkości są niewiele znaczącymi informacjami.

Kampania PZU

***

Na powyższych przykładach wyraźnie widać, że akcje marketingowe mogą dotyczyć naprawdę ważnych spraw i w umiejętny, nienachalny sposób łączyć je z produktami ubezpieczeniowymi. Możemy być pewni, że ubezpieczyciele jeszcze nie raz będą sięgali po takie kampanie.

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

UFG: Coraz wyższe koszty braku OC

UFG: Coraz wyższe koszty braku OC

Po stłuczce faktury zamiast kosztorysu?

Po stłuczce faktury zamiast kosztorysu?

Polisy są uważane przez Polaków za towar luksusowy cz. 2

Polisy są uważane przez Polaków za towar luksusowy cz. 2