Aktualności28 maja 2019

Ułatwienia w uzyskiwaniu odszkodowań za odwołany lot i zgubiony bagaż

Uzyskanie odszkodowania za niedogodności związane z opóźnionym lub odwołanym lotem czy zniszczonym bądź zagubionym w trakcie transportu bagażem będzie o wiele prostsze.  W kwietniu br. Urząd Lotnictwa Cywilnego powołał Rzecznika Praw Pasażerów – nową jednostkę uprawnioną do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. W przypadku, gdy roszczenie o odszkodowanie nie zostanie uznane, Rzecznik będzie kolejnym etapem na drodze do rozwiązania sporu z przewoźnikiem, biurem podróży czy sprzedawcą biletów lotniczych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zauważa, że nowa jednostka z pewnością ułatwi i przyspieszy rozwiązywanie problemów zainteresowanych. Postępowanie będzie darmowe zarówno dla klienta jak i drugiej strony konfliktu a jego zakończenie będzie musiało nastąpić w ciągu 90 dni. Dodatkowym udogodnieniem jest fakt, iż wszelkie formalności będą mogły być prowadzone w postaci elektronicznej lub papierowej, co znosi obowiązek osobistej obecności obu stron, jeżeli każda z nich wyrazi na to zgodę. Niezbędną dokumentację będzie można przygotować w języku polskim lub angielskim.

Ważną informacją dla pasażerów jest również to, że w przypadku, w którym po odrzuceniu reklamacji i odmowie przyznania odszkodowania strona zdecyduje się złożyć pozew do sądu przeciwko danej jednostce, obowiązkiem będzie dołączenie informacji z wyjaśnieniem, dlaczego uprzednio nie zdecydowano się na mediacje za pośrednictwem Rzecznika Praw Pasażera.

WT

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 18 stycznia 2016

Klienci lubią BLS

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę