UNIQA: Zmiany w pakietach komunikacyjnych
UNIQA przebudowuje swoją ofertę komunikacyjną, wprowadzając nową strukturę taryf OC. Obejmie ona m.in. OC posiadaczy pojazdów mechanicznych oraz assistance. Ubezpieczyciel podkreśla, że obecne zmiany w taryfach to pierwszy etap prac nad pakietami komunikacyjnymi – w 2018 roku UNIQA planuje wprowadzić nowe taryfy AC.
Szczegółowa analiza z wykorzystaniem najnowszych metod statystycznych pozwoliła m.in. na dokładną ocenę ryzyka oraz stworzenie w wielu segmentach taryfy bardziej dopasowanej do rzeczywistego kosztu ryzyka. Skuteczniejsze dopasowanie oferuje możliwość przyznania większych zniżek dla bezszkodowych klientów. Dobrze wyjdą na tym również kierowcy, którym mimo wieloletniej bezszkodowej jazdy przytrafiła się jedna szkoda – będą karani łagodniej.
Doman Regulski, dyrektor Departamentu Taryfikacji w UNIQA, uważa że wprowadzenie zmian w taryfie OC było konieczne ze względu na sytuację rynkową obserwowaną w ostatnich kilkunastu miesiącach. Chodzi przede wszystkim o znaczące podwyżki w segmencie polis komunikacyjnych. Dokładna ocena ryzyka i analiza wpływu na sprzedaż pozwoli na poprawienie poziomu konkurencyjności przy jednoczesnym zachowaniu adekwatności składek do rzeczywistego ryzyka.
UNIQA wprowadza także na rynek nowe auto assistance skierowane do klientów indywidualnych oraz flotowych. Liczba korzystających z nich klientów z roku na rok rośnie, a holowanie i pomoc drogowa to usługi cieszące się największym wzięciem. Jak wynika z cyklicznego ogólnopolskiego badania assistance, przeprowadzanego przez Europ Assistance, zwiększa się także poziom zadowolenia klientów.
Przy zawieraniu umowy kupujący mają do wyboru jeden z czterech wariantów ubezpieczenia. Podstawowy jest bezpłatnie dodawany do pakietu ubezpieczeń OC i AC. Zapewnia przede wszystkim pomoc w holowaniu na terenie Polski. Trzy kolejne warianty działają również na terenie Europy. Największą zaletą nowych wariantów assistance komunikacyjnego w UNIQA są duże limity kilometrowe przy holowaniu samochodu po awarii, wypadku czy kradzieży oraz długie terminy wynajmu pojazdu zastępczego. Najszerszą pomoc oferuje wariant VIP Extra – usługa holowania na terenie Polski nie jest tu ograniczona żadnym limitem, a w przypadku zdarzeń na terenie Europy klient ma do dyspozycji 1200 km. Oprócz tego klienci mogą skorzystać z organizacji i pokrycia kosztów wynajmu samochodu zastępczego do 5 dni w następstwie awarii, do 15 dni w następstwie wypadku i do 30 dni w przypadku kradzieży auta.
Inne korzyści, oferowane przez nowy assistance, to m.in. pokrycie kosztów kontynuacji podróży po wypadku czy awarii, zakwaterowanie w hotelu na czas naprawy auta czy opłacenie podróży celem zabrania z powrotem pojazdu pozostawionego do naprawy poza granicami Polski. W ofercie dostępna jest także pomoc tłumacza, informacyjna, medyczna, a także asysta w przypadku przebicia opony, awarii akumulatora lub braku paliwa.
MZ