Warta z pomocą IT chce zwiększyć sprzedaż

Zapowiadane unowocześnienia mają wzmocnić pozycję rynkową ubezpieczyciela i w konsekwencji przełożyć się na lepsze wyniki finansowe.

Małgorzata Zalewska Małgorzata Zalewska
Opublikowano: 08.07.2015, w kategorii:

Warta, jako kolejny z ubezpieczycieli, stawia na nowe rozwiązania IT, które mają być pomocne we wzmocnieniu pozycji rynkowej ubezpieczyciela.

Coraz więcej firm ubezpieczeniowych zauważa potrzebę inwestycji w nowe technologie. Warta jest kolejnym towarzystwem, które postanowiło zainwestować w nowoczesny system do sprzedaży polis.

U większości towarzystw proces wprowadzania nowego produktu na rynek wciąż trwa o wiele za długo, a rozwiązania związane z obsługą klienta bywają, delikatnie mówiąc, przestarzałe. Wynika to z faktu, że wielu polskich ubezpieczycieli woli adaptować dotychczasowe narzędzia do nowych rozwiązań i wymogów, niż je zmieniać. Wiąże się to bowiem z mniejszym ryzykiem i wydatkami. Do tej pory Wartę zaliczano do towarzystw, które nie inwestowały w informatyzację. Jedynym wyjątkiem był niedawno wdrożony system likwidacji szkód Guliwer.

PZU zaprezentuje nową strategię

fot. Nowoczesny system wpłynie na wyniki finansowe.

Jak informuje „Puls Biznesu”, na decyzję o sięgnięciu przez Wartę po nowe rozwiązania IT wpływ miały dwie kwestie: zapóźnienie technologiczne obecnego systemu wobec rozwiązań, z których korzystają konkurenci, oraz wymogi segmentu multiagencyjnego, oczekującego narzędzia zapewniającego prostą sprzedaż polis. Zapowiadane unowocześnienia mają wzmocnić pozycję rynkową ubezpieczyciela i w konsekwencji przełożyć się na lepsze wyniki finansowe.

 

MZ

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Styczeń 2018

Styczeń 2018

Ubezpieczenie nowotworowe zabezpieczeniem na wypadek raka

Ubezpieczenie nowotworowe zabezpieczeniem na wypadek raka

Za polisy kierowcy płacą coraz więcej

Za polisy kierowcy płacą coraz więcej