Aktualności20 maja 2017

5 faktów o poleceniach i rekomendacjach

Każdy sprzedawca marzy o sytuacji, w której klienci będą polecać jego usługi i produkty swoim znajomym. Nie da się ukryć, że i dla agentów ubezpieczeniowych jednym z ważniejszych źródeł pozyskiwania nowych klientów są rekomendacje. Choć każdy z nas intuicyjnie wie, że marketing szeptany ma wielką moc, nie zawsze orientujemy się, na jakich zasadach działa. Oto 5 faktów o poleceniach i rekomendacjach, które pomogą w zrozumieniu działania tego mechanizmu.

Fakt 1. Marketing szeptany jest kluczowym bodźcem zakupowym dla ponad 70% konsumentów

Badania przeprowadzone przez agencję Oglivy i Google jednoznacznie wskazują, że główną motywacją, mającą bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe, jest właśnie marketing szeptany, czyli nic innego jak polecenia i rekomendacje zasłyszane od znajomych. Spośród 2500 osób biorących udział w badaniu aż 74% wskazało marketing szeptany jako główny bodziec skłaniający do zakupu produktu.

Fakt 2. Ufamy poleceniom naszych znajomych

Jak pokazują badania wykonane przez AC Nielsen, aż 84% ankietowanych wskazuje polecenie od znajomych jako najwiarygodniejsze źródło informacji o produkcie lub usłudze. Rekomendacje przekonują nas bardziej niż pochlebna opinia sprzedawcy czy nawet sama reklama. Fakt ten dowodzi, że liderami opinii są obecnie sami konsumenci.

Fakt 3. Najczęściej wybierana metoda rekomendacji to marketing szeptany

Badania przeprowadzone przez agencję SEO – Bright Local, pokazały, że 61% ankietowanych wybiera marketing szeptany jako metodę polecania usług swoim znajomym i najbliższym. Portal społecznościowy Facebook w tym badaniu zajął drugie miejsce. Co to oznacza? Prośba skierowana do klientów o polecanie produktów i usług wśród znajomych oraz na Facebooku zwiększy szanse na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.

Fakt 4. Jeśli poprosisz, to co 10 klient poleci firmę znajomym

Z tego samego badania wynika, że najlepszym sposobem na pozyskanie poleceń i rekomendacji od obecnych klientów jest posiadanie profesjonalnej i wiarygodnej firmy. Warto jednak wiedzieć, że blisko 10% ankietowanych zadeklarowało polecenie firmy lub usługi, jeśli się ich o to poprosi.

Fakt 5. Ważna jest konkretnie sformułowana prośba

Można oczywiście liczyć na to, że zadowoleni klienci sami będą o nas opowiadać, ale zgodnie z faktem 4. warto o to poprosić. Co istotne, należy prosić konkretnie. „Czy mógłby mnie Pan polecić swoim znajomym?” – to zbyt ogólne pytanie. Należy dokładnie wskazać do kogo chcemy dotrzeć i w jakim kręgu znajomych warto o naszych produktach mówić, czyli np.  „Czy mógłbym Pana poprosić o polecenie mnie Pańskim znajomym, którzy może tak jak Pan szukają dobrego ubezpieczenia mieszkania?”. Dzięki temu mamy większe szanse, że klient faktycznie poleci nas zainteresowanym konkretnym produktem.

Widząc jak wielki potencjał tkwi w rekomendacjach zadowolonych klientów i jak duże możemy z nich czerpać korzyści, warto wykorzystać ten mechanizm w codziennej praktyce poszukiwania osób potencjalnie zainteresowanych ofertą.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Kobieta pokazuje dokumenty starszej parze siedzącej przy biurku. Para uważnie przygląda się dokumentom, sugerując dyskusję lub konsultację. Na stole leży kalkulator.
Aktualności 24 kwietnia 2018

Order Finansowy dla Generali

Czytaj dalej
Rząd zaparkowanych samochodów w różnych kolorach, w tym niebieskim, czerwonym i czarnym, odbijających niebo i drzewa na maskach i przednich szybach.
Aktualności 12 kwietnia 2016

Mniej pojazdów bez obowiązkowego OC

Czytaj dalej
Samochód jedzie szybko po utwardzonej drodze, z rozmytymi zielonymi drzewami i otoczeniem, tworząc poczucie szybkiego ruchu i prędkości. Zdjęcie zostało wykonane z boku poruszającego się pojazdu.
Aktualności 22 marca 2016

marzec 2016

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę