Strefa Agenta19 listopada 2016

5 mitów ubezpieczeniowych, w które nadal wierzy Twój klient

Na temat ubezpieczeń krąży wiele mitów. Pobieżna i szczątkowa wiedza oraz mylne wyobrażenie na temat produktów ubezpieczeniowych mogą skutecznie zniechęcić do zakupu polisy. Oto 5 najpowszechniejszych ubezpieczeniowych mitów, które warto obalić.

1.Nie jeździsz samochodem, nie potrzebujesz OC

To błędne przeświadczenie wciąż istnieje w świadomości klientów, czego dowodem są publikowane każdego roku raporty o nałożonych przez UFG karach za brak OC. Nadal niewielu kierowców ma świadomość, że informacja o nieopłaconej polisie ujrzy światło dzienne nie tylko w momencie kontroli policji, ale również dzięki bazie danych, która wykrywa przerwy w ciągłości ubezpieczenia OC. Dlatego właśnie istotne jest edukowanie klientów o tym, że ubezpieczenie komunikacyjne OC jest obowiązkowe i to niezależnie od tego, jak często samochód jest używany i w jakim jest stanie.

2.Ubezpieczenie OC chroni ubezpieczony samochód

Ubezpieczenie OC nie obejmuje szkód powstałych w pojeździe kierowcy, który swój samochód ubezpieczył. Nie wszyscy kierowcy wiedzą, że to polisa zapewniająca ochronę przed finansowymi konsekwencjami szkód wyrządzonych innym uczestnikom ruchu drogowego. Żyjąc w przeświadczeniu, że OC gwarantuje im wystarczającą ochronę rezygnują z zakupu dodatkowego ubezpieczenia AC.

3.Droższe ubezpieczenie zawsze jest lepsze


Część klientów ulega mylnemu wrażeniu, że im droższa jest polisa, tym szerszą ochronę gwarantuje. Takie błędne przekonanie dotyczy zarówno obowiązkowej polisy komunikacyjnej, jak i dobrowolnych produktów ubezpieczeniowych. Warto więc uświadomić klientów, że z zasady podstawowy zakres OC jest zawsze taki sam, a polisy różnić mogą jedynie dodatkowe usługi. Natomiast w przypadku zakupu jednej z dobrowolnych polis, zachęcić ich do wyboru ubezpieczenia odpowiadającego na indywidualne potrzeby.

4.Polisa turystyczna nie jest potrzebna na zorganizowanym wyjeździe


Decydując się na wyjazd z biurem podróży turyści są przekonani, że zagwarantowana przez organizatora polisa daje wystarczającą ochronę. To częsty błąd. Biura podróży zazwyczaj zapewniają jedynie standardowe ubezpieczenie turystyczne, które może nie wystarczyć na pokrycie kosztów zagranicznego leczenia czy medycznego transportu do kraju. Warto więc informować klientów o konieczności zaopatrzenia się w dodatkowe, gwarantujące odpowiednią ochronę ubezpieczenie turystyczne.

 5.Ubezpieczenie mieszkania jest bardzo drogie

Często można spotkać się z przekonaniem, że ubezpieczenie mieszkania to duży wydatek. Wiele osób zakłada, że nie stać ich na taką ochronę i rezygnuje z polisy nie sprawdzając nawet proponowanych przez ubezpieczycieli cen. Ci, którzy jednak zdecydują się na porównanie dostępnych na rynku produktów przekonują się, że to wydatek, na który mogą sobie pozwolić. Szczególnie, gdy weźmą pod uwagę perspektywę kosztów, z którymi trzeba będzie się zmierzyć w razie szkody.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Strefa Agenta 10 marca 2016

BLS: bilans po roku

Czytaj dalej
Strefa Agenta 23 grudnia 2019

Mówi się w branży

Czytaj dalej
Strefa Agenta 28 lipca 2017

Media o nas – lipiec 2017

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy