Aktualności31 stycznia 2018

Mówi się w branży…

W styczniu wybraliśmy pięć wypowiedzi na pięć różnych tematów. Dają one dość dobry obraz tego, o czym najwięcej mówiło się w branży na początku 2018 roku.

Tak o podejściu do klienta zapisanym w nowej strategii PZU powiedział jej prezes Paweł Surówka:

Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Zmianę terminu wejścia w życie ustawy o dystrybucji ubezpieczeń skomentował Artur Borowiński, prezes Compensy:

Zmiana terminu wejścia w życie ustawy może ograniczyć koszty ponoszone przez firmy. Przepisy w finalnym kształcie ukazały się bardzo późno i konieczne było prowadzenia wszystkich niezbędnych prac w jednym momencie i pod dużą presją czasu. W efekcie dostawcy systemów mogli żądać wyższych stawek, nawet o kilkadziesiąt procent. Przesunięcie terminu sprawi, że część prac będzie mogła zwolnić.

Źródło: Rzeczpospolita z 29.01.2018.

Agnieszka Wrońska, prezes Link4, o wnioskach z pierwszego okresu wykorzystywania przez ubezpieczyciela rozwiązań telematycznych:

Przez pierwsze miesiące nie reklamowaliśmy programu. To było celowe działanie, ponieważ zależało nam na wprowadzaniu udoskonaleń na bieżąco. Zbieraliśmy opinie użytkowników i na ich podstawie dokonaliśmy pewnych modyfikacji. Okazało się, że kierowcy oczekują informacji zwrotnej po każdej jeździe, i taką zmianę wprowadzamy. Teraz z regularnie włączoną aplikacją jeździ już ok. 8 tys. kierowców, którzy łącznie przemierzyli trasę ponad 8,7 mln km, uzyskując przeciętnie 12% rocznej zniżki za bezpieczną jazdę. Co ciekawe, przejeżdżając 8,7 mln km, kierowcy objechali kulę ziemską 217 razy.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Arkadiusz Wiśniewski, członek zarządu Generali, na temat najczęstszych szkód na stokach, które prowadzą do roszczeń z OC w życiu prywatnym:

Najczęściej zdarza się najechanie na kogoś lub zajechanie mu drogi. W efekcie może dojść do uszkodzenia ciała (np. złamana noga, ręka, uraz czaszki, itp.) lub zniszczenia mienia (np. złamana narta, uszkodzone wiązanie, rozdarta kurtka). W każdym takim przypadku na sprawcy ciąży obowiązek naprawienia szkody.

Źródło: Rzeczpospolita

Rafał Hiszpański, prezes zarządu D.A.S., na temat potencjału zainteresowania ubezpieczeniami ochrony prawnej w Polsce:

Popularność ubezpieczeń ochrony prawnej w Polsce jest jeszcze niewielka. Nasze badania pokazują, że tylko co szósty Polak w ogóle wie, że istnieje coś takiego. Tutaj jest więc jeszcze duża przestrzeń do rozwoju. W D.A.S. ubezpieczenie ochrony prawnej polega na tym, że klient może skorzystać zarówno z telefonicznych porad prawnych, często nielimitowanych, jak i takich w formie pisemnej, może uzyskać uwagi do przygotowanej umowy czy projekt odpowiedzi do jakiegoś urzędu czy instytucji. Otrzymuje też pomoc w prowadzeniu negocjacji, mediacji, a przede wszystkim zastępstwo procesowe w przypadku sporu sądowego.

Źródło: Gazeta Ubezpieczeniowa

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 29 stycznia 2019

Media o nas – styczeń 2019

Czytaj dalej
Aktualności 30 stycznia 2020

Wojenka na rynku OC

Czytaj dalej
Aktualności 30 stycznia 2020

Najciekawsze akcje ubezpieczycieli

Czytaj dalej
Aktualności 25 lipca 2016

Coraz droższe polisy OC

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę