Superpolisa.pl pomaga agentom dosprzedawać ubezpieczenia…

Współpraca z multiagencją może odbywać się w jednym z trzech gotowych modeli biznesowych: franczyza, partner, doradca.

pr@superpolisa.pl pr@superpolisa.pl
Opublikowano: 30.04.2015, w kategorii:

Podstawową przeszkodą, stojącą na drodze multiagentów do skutecznego cross- i up-sellingu ubezpieczeń, jest konieczność posługiwania się jednocześnie wieloma systemami dostarczanymi przez każdego ubezpieczyciela z osobna. Aby wyeliminować tę trudność multiagencja Superpolisa.pl proponuje sprzedawcom dostęp do własnego, kompleksowego systemu sprzedażowego.

 

Superpolisa.pl wywodzi się z Grupy MAK, wiodącego pośrednika ubezpieczeniowego, a swoją ubezpieczeniową działalność opiera o sprzedaż produktów 20-stu towarzystw ubezpieczeniowych w dynamicznie rozwijającej się sieci franczyzowo-partnerskiej (produkty części ubezpieczycieli dostępne są także w kanale direct). Współpraca z multiagencją może odbywać się w jednym z trzech gotowych modeli biznesowych:

franczyzowym, zakładającym otwarcie placówki multiagencji na wyłączność,

partnerskim, polegającym na rozszerzeniu już prowadzonej stacjonarnie działalności agencyjnej o system Superpolisy,

doradczym, pozwalającym na dostęp do systemu również doradcom działającym tylko w terenie.

 

O ile w przypadku franczyzy sprzedaż prowadzona jest w znacznym stopniu w oparciu o rozwiązania informatyczne Superpolisy, o tyle w dwóch pozostałych przypadkach są one potrzebnym uzupełnieniem czy wręcz rozszerzeniem sprzedaży. Dlaczego?

 

Jeden system zamiast wielu

Odwieczną zmorą multiagentów ubezpieczeniowych jest konieczność logowania się przy kliencie do kilku systemów lub wypełniania papierowych druków. Efekt tego nie może być pozytywny – sprzedawca bardzo często rezygnuje z wykonania dla klienta kompleksowego (z jego punktu widzenia pracochłonnego i nieintuicyjnego) porównania wszystkich ofert, tracąc tym samym podstawowy atut swojej multiagencji, czyli dostęp do wielu ubezpieczycieli jednocześnie. W konsekwencji, co oczywiste, utrudniony staje się także cross-selling i up-selling, które wymagają przecież bardzo sprawnego „żonglowania” taryfami różnych towarzystw. Wyeliminowanie tego problemu jest możliwe wyłącznie poprzez połączenie wszystkich taryf w jednym systemie sprzedażowym, zbyt kosztownym do samodzielnego stworzenia przez większość multiagentów.

 

Rozwiązaniem niegenerującym dodatkowych kosztów jest wejście w partnerski model współpracy z Superpolisą i rozpoczęcie sprzedaży w jej profesjonalnym systemie transakcyjnym. Dzięki niemu przygotowanie kalkulacji na bazie kilkudziesięciu ofert 20-stu ubezpieczycieli – zarówno majątkowych, jak i życiowych – zajmuje tylko kilka minut. Każda prezentacja ofert w czterech dostępnych liniach produktowych (komunikacyjna, turystyczna, mienia oraz na życie i zdrowia) zawiera szczegółowe informacje o składkach i zakresie ubezpieczenia we wszystkich towarzystwach. Wszelkie dostępne rozszerzenia ochrony są przypisane do każdej z wycen, które można na bieżąco aktualizować. Sprawia to, że up-selling jest niemal naturalnym elementem procesu sprzedaży. Podobnie cross-selling – możliwość zapisu kalkulacji daje szasnę rozmowy z klientem na temat kilku różnych polis jednocześnie (np. polisa mieszkaniowa + pakiet OC/AC z assistance).

 

Automatycznie rozliczane prowizje

System jest nie tylko w pełni transakcyjny, ale również rozliczeniowy. Z jednej więc strony pozwala na przeprowadzenie procesu sprzedaży od A do Z (m.in. kalkulacja cen, weryfikacja w UFG, generowanie i wydruk polisy), natomiast z drugiej automatycznie rozlicza dokonaną transakcję (autofakturowanie). Prowizja jest naliczana samoczynnie po zarejestrowaniu sprzedaży, a agent ma możliwość podglądu swoich historycznych danych transakcyjnych. To ogromne ułatwienie m.in. dla średnich i dużych agencji, które ograniczają dzięki temu zakres zazwyczaj pracochłonnych prac administracyjnych i księgowych, potrzebnych do obsługi sprzedanych ubezpieczeń. W odniesieniu do prowizji warto również wiedzieć, że warunki wynegocjowane z ubezpieczycielami przez Superpolisę mogą być niejednokrotnie atrakcyjniejsze niż indywidualne. A to oznacza, że partner podpisując tylko jedną umowę może otrzymać dostęp do 20-stu towarzystw i prowadzić sprzedaż na korzystniejszych warunkach.

 

Dofinansowanie współpracy!

Franczyzobiorcy oraz partnerzy, którzy zdecydują się na dołączenie do stacjonarnej sieci sprzedaży Superpolisy mogą otrzymać do 10 tys. zł dofinansowania na obrandowanie swojego lokalu. Sama możliwość korzystania z systemu jest bezpłatna, a w ramach stałej współpracy multiagenci dostają bieżące wsparcie marketingowe (m.in. telewizyjne kampanie reklamowe), a także mają zagwarantowany udział w cyklicznych szkoleniach produktowych, obsługi klienta, a także technik sprzedaży ukierunkowanych na jak najefektywniejsze wyniki.

 

fot. Superpolisa zachęca do współpracy.

 

Dariusz Daraż

Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży

e-mail: dariusz.daraz@superpolisa.pl

 

W przypadku wykorzystania materiału we fragmencie lub całości prosimy o powołanie się na źródło www.superpolisa.pl, a w razie pytań lub wątpliwości kontakt do pr@superpolisa.pl

 

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Co zrobić, gdy nie mamy OC?

Co zrobić, gdy nie mamy OC?

październik 2016

październik 2016

Ubezpieczenie mieszkania – jaki to koszt?

Ubezpieczenie mieszkania – jaki to koszt?