Aktualności18 czerwca 2019

Compensa wprowadza telemedycynę w ubezpieczeniach zdrowotnych

Compensa poszerza oswoją ofertę ubezpieczeń zdrowotnych o usługi telemedyczne, w ramach których klienci mają dostęp do zdalnych konsultacji medycznych. Aktualnie trwa program pilotażowy, do którego dostęp uzyskało ok. 10 tys. klientów ubezpieczonych w ramach grupowych polis zdrowotnych. Docelowo rozwiązanie będzie stałym elementem asortymentu Compensy.

Kontakt ze specjalistą odbywa się w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji lub czatu. Zdalne konsultacje mogą dotyczyć prostych tematów medycznych oraz bardziej złożonych zagadnień, które wymagają zaangażowania specjalistów, np. ortopedy czy kardiologa. Jak podkreślają przedstawiciele Compensy, telemedycyna nie ma na celu wyeliminowania bezpośredniego kontaktu z lekarzem, jest to ułatwienie wykorzystywane do rozwiązywania problemów, które takiego kontaktu nie wymagają.

Pacjenci mogą konsultować ze specjalistami szczegóły swojej choroby, omówić wyniki badań czy uzyskać elektroniczną receptę bądź skierowanie na badania diagnostyczne. Historia „wizyt” zapisywana jest na indywidulnym koncie pacjenta, dzięki czemu przy kolejnej e-konsultacji nie ma potrzeby ponownego wprowadzania lekarza we wcześniej zebrane dane.

Usługi telemedyczne pozwalają na maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na wizytę oraz na racjonalizację kosztów leczenia, co ma duży wpływ na niższą składkę ubezpieczeniową.

WT

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę