Towarzystwa ubezpieczeniowe chętnie promują aktywny tryb życia
Jedna trzecia Polaków regularnie uprawia sport lub oddaje się innym aktywnościom fizycznym. Oznacza to, że na polu promocji aktywnych form spędzania czasu wolnego nadal jest jeszcze dużo do zrobienia. Przedsięwzięcia propagujące aktywny tryb życia coraz częściej powstają z inicjatywy towarzystw ubezpieczeniowych, którym zależy, aby ich klienci cieszyli się dobrym stanem zdrowia.
Jak często się ruszamy?
Z ostatnich badań przeprowadzonych przez TNS Polska, w ramach projektu „Aktywność sportowa Polaków”, wynika że prawie jedna trzecia mieszkańców naszego kraju uprawa sport lub inne aktywności fizyczne regularnie, czyli co najmniej 3 razy w tygodniu. Zauważalnie częściej aktywności ruchowej oddają się mężczyźni (8% więcej w porównaniu z kobietami), a także mieszkańcy miast (10% więcej w porównaniu z mieszkańcami wsi). Zainteresowanie sportem zależy też od wieku. Największy odsetek osób aktywnych jest w grupie wiekowej do 25 roku życia. Im jesteśmy starsi, tym aktywność fizyczna maleje. Jak wynika z raportu, najbardziej popularną formą aktywnego spędzania czasu jest jazda na rowerze (53% aktywnych fizycznie), kolejne jest bieganie (33%) oraz pływanie (29%).
Ubezpieczyciele wspierają sport
Podejmowane na rzecz społeczeństwa inicjatywy stanowią integralny element działań wielu firm z różnych branż. W tego typu projekty bardzo często angażują się także towarzystwa ubezpieczeniowe. Firmy z sektora asekuracji coraz częściej stawiają na programy prewencyjne, wspierające aktywny tryb życia.
Przykładem może być chociażby nowa kampania PZU, której celem jest zachęcenie do ruchu i zmiany stylu życia oraz informowanie o tym, jak ważna dla zdrowia jest aktywność fizyczna. Kampania jednocześnie informuje o imprezach biegowych wspieranych przez grupę PZU. Pierwsza odsłona akcji zakończyła się 14 maja, jej celem było wspieranie działań komunikacyjnych wokół 11. edycji PZU Półmaratonu Warszawskiego oraz 15. PZU Cracovia Maratonu. Druga część kampanii odbędzie się późnym latem (14-27 września) i będzie zachęcać do udziału w 38. PZU Maratonie Warszawskim i 3. PZU Półmaratonie Królewskim. Warto wspomnieć, że największy na polskim rynku ubezpieczyciel tylko w tym roku wspierać będzie kilkanaście dużych imprez biegowych.
Kolejnym przykładem ubezpieczyciela angażującego się w tego typu inicjatywy jest grupa Allianz. Na szczególną uwagę zasługuję skierowany do pracowników firmy globalny projekt promujący aktywny tryb życia, który jednocześnie ma szczytny cel. Allianz World Run to akcja, dzięki której wszyscy pracownicy i agenci Allianz z całego świata mogą zadbać o własną kondycję i jednocześnie pomagać potrzebującym. Za sprawą mobilnej aplikacji MapMyRun przez 90 dni mogą oni monitorować i zapisywać swoją aktywność fizyczną podczas biegania. Akcja zakończy się 30 lipca, kiedy to indywidualne rezultaty zostaną zliczone, a ubezpieczyciel każdy pokonany kilometr przeliczy na środki pieniężne, które zostaną przekazane na wsparcie programów edukacyjnych realizowanych przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.
Allianz inicjuje także szereg innych projektów mających na celu edukację sportową i zapewnienie utalentowanym sportowcom profesjonalnego zaplecza do rozwoju. Jednym z programów wpisujących się w te idee jest Allianz Junior Football Camp. W tym roku w dniach 25-30 sierpnia odbędzie się już 8. edycja konkursu przeznaczonego dla utalentowanych młodych futbolistów. Ma on na celu doskonalenie umiejętności piłkarskich u nastoletnich pasjonatów sportu pod okiem doświadczonych trenerów z Monachium. Do udziału w programie mogą zgłaszać się dziewczęta i chłopcy w wieku 14-16 lat, aby wziąć udział w konkursie i dostać się do szczęśliwej 100, należy wejść na stronę – thosewhodare.co/AJFC/pl/?ref, wypełnić krótki formularz i czekać na werdykt jury.