Ile skarg wpłynęło do Rzecznika Finansowego?
Według szacunkowych danych klienci instytucji finansowych w ubiegłym roku złożyli około 17 tysięcy skarg do Rzecznika Finansowego – podaje Informacyjna Agencja Radiowa. To pierwsze zestawienie danych dotyczących działalności instytucji po reformie i przekształceniu rzecznika ubezpieczonych na finansowego.
Jak poinformował IAR przedstawiciel Rzecznika Finansowego, w 2016 roku do urzędu wpłynęło około 17 tysięcy skarg na instytucje finansowe z czego ponad 13 tysięcy dotyczyło kwestii ubezpieczeniowych. Najwięcej – bo aż 38% – skarg dotyczyło spraw związanych z ubezpieczeniami komunikacyjnymi. Natomiast jedna trzecia zażaleń dotyczyła ubezpieczeń na życie. Pozostałe zgłoszenia dotyczyły spraw bankowo-kapitałowych.
Na funkcjonowanie rynku bankowo-kapitałowego skarżyło się blisko 4 tysiące klientów. Jedna trzecia z tych wniosków dotyczyła prośby o interwencję rzecznika w sprawie kredytów konsumenckich, a ponad jedna czwarta – kredytów hipotecznych.
Na pytania klientów eksperci RzF odpowiadają również telefonicznie. W ubiegłym roku z prośbą o pomoc zadzwoniło 27 tysięcy osób. W tym przypadku również dominowały pytania o kwestie ubezpieczeniowe (ponad 14,5 tysiąca połączeń).
Dokładne dane dotyczące ubiegłorocznej działalności Rzecznika Finansowego będą znane w marcu.
MZ