Allianz chętnie polecany
Wg badań pracowni GfK Allianz był w pierwszej połowie 2018 roku najchętniej rekomendowaną marką zarówno ubezpieczeń życiowych, jak i majątkowych w Polsce.
Realizowane od kilku lat badanie ma na celu monitorowanie i sprawdzanie opinii klientów na temat jakości działań ubezpieczyciela. GfK, prowadząc badanie, sprawdza zarówno opinie klientów Allianz, jak i głównych konkurentów marki. W każdej fali ogólnopolskiego badania satysfakcji i lojalności klientów firm ubezpieczeniowych biorą udział 1400-osobowe grupy klientów ubezpieczeń majątkowych i ubezpieczeń na życie. W pierwszym półroczu 2018 r. Allianz wyprzedził swoich głównych konkurentów i został liderem rynku.
Badanie mierzy wskaźnik NPS (Net Promoter Score), pokazujący czy dana osoba poleciłaby usługi firmy swojej rodzinie lub znajomym – w skali od 0 do 10. Otrzymany wynik pokazuje proporcję respondentów, którzy poleciliby firmę najbliższym, w stosunku do respondentów, którzy by to odradzili. Wskaźnik NPS to stosunek liczby tzw. promotorów danej marki (czyli tych osób, które oceniają jej usługi najwyżej – dają oceny 9 i 10) do liczby tzw. krytyków marki (oceny 0-6).
Z najnowszej fali badania wynika, że wskaźnik NPS dla Allianz w spółce majątkowej wynosi 17,3%, a w życiowej – 13%. Oba wyniki dają Allianzowi pierwsze miejsce wśród marek ubezpieczeniowych w dziale I i II.
Według ubezpieczyciela to efekt wielu inicjatyw, wprowadzanych w całej firmie: od usprawnień związanych z procesem likwidacji szkód, przez kontakt z klientem, aż po działania w obszarze produktów. Wprowadzony w Allianz 5 star rating to nowa metoda badawcza, która pozwala ocenić klientom poziom satysfakcji na 5 punktowej skali. Znają ja dobrze m.in. klienci sklepów internetowych. Za badanie odpowiada firma niezależna, która zbiera opinie nabywców. Na stronie allianz.pl publikowane są autentyczne oceny i opinie klientów zebrane w trakcie badania. W pierwszym etapie Allianz udostępnił klientom możliwość oceny procesu likwidacji szkody z AC. W kolejnych etapach będą oni mogli oceniać także jakość obsługi w innych obszarach obsługi klienta. Średnia ocena Allianz to 4,27 na 5 możliwych gwiazdek.
WT