Assistance komunikacyjne – kto kupuje, kto korzysta?
O przydatności komunikacyjnego ubezpieczenia assistance przekonują eksperci firmy Gothaer przytaczając statystyki sprzedanych polis.
Z raportu wynika, że zdecydowanie częściej na wykupienie ubezpieczenia pomocowego decydują się mężczyźni (aż 72%) niż kobiety (28%). Jednak to panie są bardziej skłonne do zgłaszania nawet drobnych awarii – częściej niż mężczyźni potrzebują pomocy z przebitą oponą i rozładowanym akumulatorem. Natomiast mężczyźni zgłaszają poważniejsze awarie, takie jak problemy z pracą silnika. Co ciekawe, z komunikacyjnego ubezpieczenia pomocowego Polacy najczęściej korzystają w okresie wakacyjnym, czyli w lipcu i sierpniu.
– Korzyści wynikających z posiadania ubezpieczenia assistance komunikacyjnego jest wiele. Główna to poczucie bezpieczeństwa, a co za tym idzie otrzymania pomocy w nieprzewidzianych sytuacjach 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę. Co istotne, nie tylko w Polsce, ale także na terytorium całej Europy – wskazuje Piotr Nowakowski, menedżer produktu w Gothaer TU S.A.
Warto pamiętać, że ubezpieczenie assistance to nie tylko holowanie, z czym jest najczęściej kojarzone. Korzyści jest znacznie więcej. W zależności od wybranego pakietu, zakres ochrony obejmować może organizację i pokrycie kosztów pomocy w przypadku wypadku, awarii lub kradzieży pojazdu. Polisa gwarantuje także pomoc ubezpieczyciela na miejscu zdarzenia np. wymiana koła, odpalenie auta przy awarii akumulatora czy otwarcie zatrzaśniętych kluczyków.
Co więcej w ramach tzw. pomocy w podróży, ubezpieczony może liczyć na organizację i pokrycie kosztów przejazdu do najbliższego hotelu lub warsztatu, kontynuację podróży lub powrót do miejsca zamieszkania lub zakwaterowania, wynajmu samochodu zastępczego, odbiór naprawionego pojazdu czy pomoc tłumacza przez telefon. Eksperci firmy Gothaer przekonują, że zakres ubezpieczenia assistance możne być bardzo szeroki, wystarczy go dopasować do indywidualnych potrzeb.
MZ