Generali robotyzuje obsługę
Generali rozpoczęło automatyzację w obszarze likwidacji szkód. To kolejny etap robotyzacji masowych procesów ubezpieczyciela, po dotychczasowym zautomatyzowaniu procesu opłacania polis ubezpieczeniowych.
W oparciu o technologię Robotics Process Automation (RPA) Generali zautomatyzowało proces opłacania polis, obejmujący wolumen kilkuset tysięcy płatności miesięcznie. Obecnie jest on automatyczny: po opłaceniu przez klienta składki ubezpieczeniowej następuje automatyczna wymiana danych między Generali a bankiem, a płatności zostają natychmiast zaczytane do systemów ubezpieczyciela, niezależnie od pory.
Jak mówi Maciej Fedyna, członek zarządu Generali TU, robotyzacja pozwoli na uwolnienie potencjału pracowników od czynności czysto manualnych i pozwoli im się skupić na merytorycznych aspektach pracy. Ubezpieczyciel zapewnia, że na wprowadzanych przez niego technologicznych zmianach skorzystają również agenci i klienci. Ci pierwsi, dzięki przyspieszeniu procesu opłacania polis, będą jeszcze szybciej otrzymywali prowizje. W przypadku klientów polisy będą opłacane szybciej, a ryzyko pomyłek zmniejszy się.
Generali wdrożyło również boty, które samodzielnie rejestrują i wspierają obsługę prostych szkód. Dzięki automatyzacji tego obszaru skróci się niezbędny do wypłaty świadczenia czas likwidacji oraz poprawi się efektywność procesów. Generali planuje już kolejne robotyzacje w obszarze szkód.
WT