Aktualności29 kwietnia 2020

Branża ubezpieczeniowa – jak walczymy z pandemią?

W czasach przed koronawirusem działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu były nieraz odbierane z powątpiewaniem. Dziś to w pewnym sensie codzienność – także w branży ubezpieczeniowej.

Wszystkie ręce na pokład? Wydaje się, że tak. Bezinteresowną pomoc widać dziś wszędzie. W domowych „fabrykach” szyją się maseczki, sprzęt medyczny drukuje się w 3D, świat biznesu puchnie od pomysłów na pomoc służbie zdrowia.

Przygotowaliśmy dla Was krótkie podsumowanie, jak w te działania włącza się nasza branża.

Z oczywistych powodów nasz tekst jest niepełny – nie jesteśmy w stanie zebrać w krótkim materiale wszystkich akcji zainicjowanych przez przedstawicieli branży ubezpieczeń. Zresztą, nie taka jest nasza intencja. Chcemy na kilku przykładach po prostu Wam pokazać, że ubezpieczyciele, pośrednicy i brokerzy działają. I jak dokładnie to robią.

Branża ubezpieczeniowa niesie pomoc w pandemii

Dość oczywistą, bezdyskusyjnie potrzebną formą działań CSR w czasie pandemii jest wsparcie szpitali. Przykładów tego rodzaju pomocy jest na rynku sporo. Do firm, które zdecydowały się na taki ruch, należy spółka MAK Ubezpieczenia z Grupy MAK, która przekazała fundusze na zakup środków medycznych dla służby zdrowia Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji (MSWiA).

Walka z epidemią potrwa jeszcze długo, a ciągłość profesjonalnej opieki medycznej jest teraz bardzo ważna. Dlatego dbając o zwiększenie bezpieczeństwa pracy personelu medycznego, chcemy wesprzeć go poprzez zapewnienie odpowiednich środków ochrony osobistej. Jest dla nas oczywiste, że w sytuacji pandemii musimy działać razem – powiedział Andrzej Wasilewski, prezes zarządu MAK Ubezpieczenia.

Podobnie myślą przedstawiciele innych firm ubezpieczeniowych. Oto 5 ciekawych przykładów działań, o których warto wiedzieć.

1. 200 samochodów dla służb medycznych od PZU

Największy polski zakład ubezpieczeń zdecydował się przekazać 200 samochodów służbom medycznym, które zajmują się chorymi podejrzanymi o zakażenie koronawirusem. Do czego potrzebne są auta? Choćby do przewożenia próbek do badań od osób przebywających na kwarantannie w domu.

2. ERGO Hestia organizuje webinary

Sopocki ubezpieczyciel stara się pomagać na różne sposoby, m.in. przeznaczył milion złotych na „uzbrojenie” w sprzęt ratowników medycznych. W pakiecie działań tej firmy znajdują się również inne, być może mniej oczywiste pomysły, jak np. webinary z ekspertami reprezentującymi różne dziedziny – od psychologii po medycynę. Specjaliści tłumaczą rozmaite zagadnienia związane z pandemią i jej wpływem na stosunki międzyludzkie czy ekonomię. Warto się tym zainteresować. Podajemy link do źródła: https://media.ergohestia.pl/pr/493428/koronawirus-w-polsce-ergo-hestia-rozpoczyna-cykl-eksperckich-wykladow-dla-agentow-i-pracownikow.

3. Warta pomaga 34 szpitalom

Rozmachu nie da się odmówić Warcie. Ubezpieczyciel postanowił wesprzeć aż 34 szpitale (pełna lista na: https://media.warta.pl/bez-kategorii/warta-wspiera-34-szpitale-w-walce-z-pandemia/), przekazując im aż 5 mln zł. Ale to tylko połowa środków, które zaangażowała Warta. Kolejne 5 mln zł wesprze organizacje i instytucje lokalne w ramach akcji Zostań w domu i pomagaj.

4. Zdalna nauka na celowniku Allianz Polska

To niezwykle ciekawy kierunek działań, bo zdalna edukacja to szansa na ciągłość nauki, ale jednocześnie źródło sporych problemów organizacyjnych. Zwłaszcza w przypadku osób borykających się z cyfrowym wykluczeniem. Trudności dostrzegł Allianz Polska i przekazał komputery podopiecznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Działanie ewidentnie #wdobrejsprawie!

5. Generali pomaga we Włoszech

Na koniec przykład spoza Polski, bo przecież branża ubezpieczeń angażuje się w działania na całym świecie. Włoski ubezpieczyciel Generali przekazał milion euro szpitalowi Cattinara w Trieście. Środki mają zostać przeznaczone na zakup środków ochronnych dla kadry lekarskiej oraz na zakup sprzętu technicznego na OIOM włoskiej placówki medycznej.

W pewnym sensie sytuacja zagrożenia to naturalne środowisko ubezpieczeń. Kto, jeśli nie ubezpieczyciele, ma dobrze rozumieć słowo „ryzyko”? Po liczbie i zasięgu działań CSR-owych widać, że polska branża ubezpieczeniowa jest bliska swoim korzeniom.

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Artykuł prasowy w języku polskim zatytułowany Wojenka na rynku OC omawia trendy i zmiany na rynku ubezpieczeń obowiązkowych, w tym ceny polis, statystyki finansowe i opinie ekspertów branżowych.
Aktualności 30 stycznia 2020

Wojenka na rynku OC

Czytaj dalej
Osoba wskazuje na ekran tabletu wyświetlający internetowy sklep odzieżowy, podczas gdy inna robi notatki. Na stole znajduje się filiżanka kawy, notatnik i laptop. Obie osoby są ubrane w strój biznesowy.
Aktualności 23 lutego 2016

Media o nas – Luty 2016

Czytaj dalej
Biznesmen w garniturze dotyka rosnącego wykresu finansowego na przezroczystym ekranie, symbolizującego wzrost i sukces na rynkach finansowych z wykresami świecowymi i liczbami w tle.
Aktualności 7 stycznia 2016

Prognozy dla ubezpieczeń w 2016

Czytaj dalej
Wozy strażackie i strażacy reagują na duży pożar budynku z silnymi płomieniami i gęstym czarnym dymem, w pobliżu wielopiętrowego budynku biurowego przy ulicy miejskiej.
Aktualności 19 stycznia 2015

Ostrożnie z ogniem

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę