Blog Ubezpieczeniowy27 listopada 2015

Jak to jest z ubezpieczeniem assistance?

            Najnowsze badania pokazują, że coraz więcej ludzi w Polsce jest zadowolonych ze swoich pakietów assistance. Twierdzi tak aż 94% osób, które wzięły udział w takiej ankiecie. Najbardziej zachwalanymi usługami ciągle jest pomoc drogowa oraz holowanie samochodu, które pozostają jednymi z najbardziej użytecznych funkcji assistance.

            Wspomniana usługa jest nieodmiennie kojarzona z pomocą drogową, lecz wiele osób łączy ją również z pomocą specjalisty podczas krytycznej sytuacji w domu. Ponad 33% badanych osób posiadających assistance przyznaje, że w praktyce korzysta z tych usług. Jednak najważniejszą informacją jest fakt, iż bardzo wzrósł poziom satysfakcji klientów z usług udostępnionych przez assistance. Zadowolenie wzrosło o punkty procentowe w stosunku do badania, które było przeprowadzone przed czterema laty. Wiąże się to prawdopodobnie z tym, że Polacy mają większą wiedzą oraz świadomość na temat ubezpieczeń, a polisa OC oraz AC mają dla nich coraz mniej tajemnic. Czy oznacza to jednak, że stosują tą wiedzę w praktyce, czyli podczas zakupu nowych polis? Z badania wynika, że średnio co drugi ankietowany przeczytał Ogólne Warunki Ubezpieczenia zanim podpisał umowę. Około 25% badanych przyznało, że nigdy nie zapoznało się z takim dokumentem, a to duży błąd.

            Polacy najczęściej korzystają z pakietów assistance dotyczących samochodów, lecz powoli popularne stają się również medyczne. Niedaleko dalej stoją ubezpieczenia podróżne, które również są bardzo popularne, zwłaszcza w okresie wakacyjnym lub podczas trwania ferii zimowych. Jedna czwarta badanych zadeklarowała również, że najlepszą formą kupna takiego ubezpieczenia byłoby zawarcie umowy przez Internet. Rozwój nowoczesnych technologii dał większe możliwości również na rynku ubezpieczeniowym, więc nie dziwi taka postawa klientów. Większość badanych chciałaby otrzymywać oferty ubezpieczeniowe za pomocą poczty elektronicznej, chociaż trzeba tutaj również pamiętać o ważnym czynniku, jakim jest wiek tych osób. Starsze osoby, które nie są obeznane z komputerem, będą wolały zapoznać się z ofertą w tradycyjny sposób i zapewne tą samą drogą zawrzeć umowę.

Udostępnij

Tagi

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Blog Ubezpieczeniowy 8 czerwca 2015

Samochód zastępczy z OC sprawcy

Czytaj dalej
Blog Ubezpieczeniowy 1 stycznia 2015

Ubezpieczenie w podróży zagranicznej

Czytaj dalej
Blog Ubezpieczeniowy 15 grudnia 2017

Jak branża ubezpieczeniowa zmienia Polskę?

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy