Jak to jest z ubezpieczeniem assistance?

            Najnowsze badania pokazują, że coraz więcej ludzi w Polsce jest zadowolonych ze swoich pakietów assistance. Twierdzi tak aż 94%

Damian Sałkowski Damian Sałkowski
Opublikowano: 27.11.2015, w kategorii:

            Najnowsze badania pokazują, że coraz więcej ludzi w Polsce jest zadowolonych ze swoich pakietów assistance. Twierdzi tak aż 94% osób, które wzięły udział w takiej ankiecie. Najbardziej zachwalanymi usługami ciągle jest pomoc drogowa oraz holowanie samochodu, które pozostają jednymi z najbardziej użytecznych funkcji assistance.

            Wspomniana usługa jest nieodmiennie kojarzona z pomocą drogową, lecz wiele osób łączy ją również z pomocą specjalisty podczas krytycznej sytuacji w domu. Ponad 33% badanych osób posiadających assistance przyznaje, że w praktyce korzysta z tych usług. Jednak najważniejszą informacją jest fakt, iż bardzo wzrósł poziom satysfakcji klientów z usług udostępnionych przez assistance. Zadowolenie wzrosło o punkty procentowe w stosunku do badania, które było przeprowadzone przed czterema laty. Wiąże się to prawdopodobnie z tym, że Polacy mają większą wiedzą oraz świadomość na temat ubezpieczeń, a polisa OC oraz AC mają dla nich coraz mniej tajemnic. Czy oznacza to jednak, że stosują tą wiedzę w praktyce, czyli podczas zakupu nowych polis? Z badania wynika, że średnio co drugi ankietowany przeczytał Ogólne Warunki Ubezpieczenia zanim podpisał umowę. Około 25% badanych przyznało, że nigdy nie zapoznało się z takim dokumentem, a to duży błąd.

            Polacy najczęściej korzystają z pakietów assistance dotyczących samochodów, lecz powoli popularne stają się również medyczne. Niedaleko dalej stoją ubezpieczenia podróżne, które również są bardzo popularne, zwłaszcza w okresie wakacyjnym lub podczas trwania ferii zimowych. Jedna czwarta badanych zadeklarowała również, że najlepszą formą kupna takiego ubezpieczenia byłoby zawarcie umowy przez Internet. Rozwój nowoczesnych technologii dał większe możliwości również na rynku ubezpieczeniowym, więc nie dziwi taka postawa klientów. Większość badanych chciałaby otrzymywać oferty ubezpieczeniowe za pomocą poczty elektronicznej, chociaż trzeba tutaj również pamiętać o ważnym czynniku, jakim jest wiek tych osób. Starsze osoby, które nie są obeznane z komputerem, będą wolały zapoznać się z ofertą w tradycyjny sposób i zapewne tą samą drogą zawrzeć umowę.

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Jak to jest z OC samochodu?

Jak to jest z OC samochodu?

Czy wcześniejszy zakup OC ma sens ?

Czy wcześniejszy zakup OC ma sens ?

Mówi się w branży …

Mówi się w branży …