Jak wykorzystać internet w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki?
Internet jest aktualnie najszybciej rozwijającym się medium, które przyciąga odbiorców o niezwykle zróżnicowanych potrzebach – niezależnie od wieku. Jak wykorzystać potencjał tego medium do budowania pozytywnego wizerunku marki? To pytanie, które nasuwa się każdej, zorientowanej na sukces firmie. W tekście prezentujemy koordynowane centralnie działania związane z obecnością Superpolisy w sieci oraz podpowiadamy, jak o wizerunek marki można dbać na szczeblu lokalnie prowadzonej działalności.
Strona www, blog i treści poradnikowe podstawą wizerunku
Budowanie zamierzonego wizerunku marki przy pomocy nowych mediów jest procesem długofalowym i opiera się na skutecznej obecności w internecie. Każdego dnia miliony internautów poruszają się po sieci w różnych celach – także szukając odpowiedzi na pytania związane z branżą ubezpieczeniową. Odpowiednia strategia i działania wdrażane przez naszą multiagencję umożliwiają wyróżnianie się na tle konkurencji i dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Przejrzysta strona internetowa, właściwie pozycjonowane wpisy blogowe i szeroki zakres treści poradnikowych zamieszczanych na platformie Superpolisy mają wpływ na budowanie trwałej relacji z osobami poszukującymi w sieci informacji na tematy związane z polisami. Nie bez znaczenia jest również obecność w internetowych mediach w roli eksperta, co Superpolisa robi systematycznie, współpracując z redakcjami największych, ogólnopolskich portali informacyjnych, jak i opiniotwórczych lokalnych mediów internetowych. Oficjalnie Superpolisę w mediach interaktywnych reprezentuje także e-rzecznik, który włączając się w dyskusje prowadzone na forach buduje rozpoznawalność marki, a odpowiadając na pytania internautów tworzy z nimi partnerskie relacje.
Facebook, Twitter, LinkedIn
Równie ważna formą przekazu są social media. Fakt, że życie klientów większości firm skupione jest wokół portali społecznościowych wymaga podjęcia przez nie działań, które będą dawały szansę na budowanie interakcji z klientem. Dobrze prowadzona komunikacja za pośrednictwem portali społecznościowych polega nie tylko na przedstawieniu oferty i wsparciu w procesie wyboru, ale przede wszystkim na zmniejszeniu dystansu i stymulowaniu klientów do dialogu. Facebook, Twitter, LinkedIn, a także coraz częściej Instagram czy Snapchat – wykorzystane przez marki są skutecznym narzędziem kreującym ich pozytywny wizerunek.
Superpolisa jest obecna na Twitterze, LinkedInie, Google +, a także Instagramie i Facebooku. Na ostatnim z portali każdy z partnerów może działać promując bezpośrednio konkretny oddział multiagencji, do czego gorąco zachęcamy.
Wszystkim, którzy się na to zdecydują dedykujemy krótki przewodnik, o tym jak dbać o wizerunek marki w sieci.
- Analiza i planowanie treści
Na sukces działań podejmowanych w social mediach składa się kilka zasad, wśród nich niezwykle istotna jest analiza grupy, do której kierujemy treści i planowanie ich zgodnie z potrzebami tej społeczności. Warto też sprawdzić w jakiej porze dnia nasi odbiorcy najczęściej korzystają z Facebooka i posty publikować właśnie w tym czasie.
- Czas
W Internecie wszystko dzieje się szybciej, lecz trzeba pamiętać, że tworzenie określonego wizerunku jest czasochłonne, a efekty podejmowanych działań widoczne są zwykle dopiero po pewnym czasie. Trzeba wiec konsekwentnie dostarczać fanom wartościowych treści, włączać się w rozmowy z nimi i odpowiadać na ich pytania. Wizerunkowe efekty przyjdą z czasem.
- Spójność
Spójność jest wyznacznikiem wizerunku zarówno w internecie, jak i poza nim. Dotyczy to zarówno elementów wizualnych (kolorystyki, stylu grafik), ale także stylu i formy prezentowanych treści. Udostępniane materiały powinny być ściśle powiązane z działalnością placówki i jednocześnie spójne z działaniami realizowanymi we wszystkich kanałach komunikacji. Spójność w tym zakresie jest istotnym elementem budowania zaufania klientów marki i proponowanej oferty.
- Angażuj
Istotą wszystkich działań w social mediach jest dostarczanie treści wartościowych i atrakcyjnych dla odbiorców. Planując posty trzeba najpierw stanąć po „tej drugiej stronie” i istotne z naszego punktu widzenia informacje umieścić w kontekście interesującym dla naszych odbiorców. Tekst musi być krótki i konkretny, zadbać trzeba także o dobrą grafikę. Zaangażowanie fanów należy doceniać odpisując im na komentarze, włączając się w dyskusję, a raz na jakiś czas organizując drobny konkurs.
- Bądź konsekwentny
Regularnie publikowane treści generują większy zasięg i utwierdzają fanów w przekonaniu, że firmie zależy na nich.
Powyższe 5 punktów posłużyć może jako podpowiedź. Choć sukces na Facebooku zależy od tego jak zostaną wykorzystane, to nie bez znaczenia jest także wykorzystanie własnej wiedzy i doświadczenia. Prowadzone w ten sposób firmowe profile będą wizytówką naszej multiagencji i skutecznym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki.