Letnia promocja bezpieczeństwa, czyli jak podnieść świadomość
Polscy ubezpieczyciele wykorzystują letnią porę do podnoszenia wśród Polaków świadomości dotyczącej wzorców bezpiecznych zachowań. Do największych tego typu akcji należą „Bezpieczna Autostrada” Compensy, promująca dobre zachowania na drogach, i „Bezpieczne Wakacje z PZU”, promujące ogólne wzorce bezpiecznych zachowań.
Compensa na autostradzie
Compensa podczas eventów organizowanych na autostradowych parkingach (A1, A2, A4) uczy bezpłatnie pierwszej pomocy i dobrych nawyków na drogach szybkiego ruchu. A jest kogo uczyć – według raportu Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu Polska zajmuje niechlubne przedostatnie miejsce w Unii pod względem liczby śmiertelnych wypadków. Gorsi pod tym względem są jedynie Litwini. Według badań Compensy co trzeci z polskich kierowców nie potrafi zdefiniować, co to znaczy… bezpieczna prędkość. Żeby jeszcze bardziej uświadomić sobie powagę sytuacji, warto podać tegoroczne – szokujące – dane policji. W ciągu ostatnich 6 lat liczba wypadków na autostradach i drogach ekspresowych w Polsce podwoiła się, podobnie jak liczba ofiar śmiertelnych. W ubiegłym roku na autostradach doszło do 478 wypadków, w których zginęło 70 osób. Eksperci twierdzą, że wynika to z braku doświadczenia w jeździe po tego typu drogach.
Compensa w ramach kampanii pod nazwą „Bezpieczna autostrada” zaplanowała 20 eventów, które odbywają się w Miejscach Obsługi Pasażerów (MOP-ach), czyli na autostradowych parkingach.
Podczas tego rodzaju spotkań rozdawane są broszury i książki z zasadami poruszania się po autostradach dla dzieci i dorosłych, a także przeprowadzane są pokazy pierwszej pomocy dla dzieci i dorosłych, zabawy i konkursy. Do tej pory odbiorców znalazło już ponad 10 tysięcy materiałów edukacyjnych! Akcja, zorganizowana razem z Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Łodzi, doczekała się też przeszło 6 tysięcy uczestników, w tym tysiąc dzieci! W rekordowy weekend 14-15 lipca rozdano 3,5 tysiąca materiałów, w tym kart ICE (In Case of Emergency).
W internetowym konkursie dla kierowców na stronie www kampanii można wygrać pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych Compensy, udział w Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara i wiele innych równie atrakcyjnych nagród.
PZU nad morzem
PZU obrało nieco inny kierunek niż Compensa i ruszyło do nadmorskich i mazurskich kurortów z wielką akcją promującą bezpieczeństwo podczas wakacji. Akcja prowadzona jest wspólnie z Telewizją Polsat.
W sześciu nadmorskich kurortach w lipcu i sierpniu specjalnie dla dzieci PZU przygotowuje 60 bezpłatnych edukacyjnych przedstawień „Nowe przygody Niestraszków”, na których organizatorzy spodziewają się ok. 25 tysięcy widzów. Nad morzem pojawią się także Strefy Dziecięce z animatorami prowadzącymi zabawy i konkursy oraz spotkania edukacyjne poświęcone bezpieczeństwu.
Wydarzenia promujące bezpieczne zachowania odbywają się codziennie – przez cały lipiec i sierpień – w Juracie, Jastarni, Władysławowie, Jastrzębiej Górze, Karwi i Łebie. To największa tego typu wakacyjna akcja organizowana przez ubezpieczyciela.
Dodatkowo w Łebie PZU promuje bezpieczne zachowania na drodze w miasteczku ruchu drogowego. W specjalnych stacjach rowerowych PZU można wyregulować siodełko i hamulce, napompować koła, a za pomocą kluczy naprawić drobne usterki. Z kolei na plażach odbędzie się aż 100 lekcji udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku.
Ważną rolę w akcji odgrywają kultowe Niestraszki. Specjalna Niestraszkowa Strefa Dziecięca, a w niej zabawy, karaoke, konkursy oraz warsztaty edukacyjne, podczas których Niestraszki w formule zabawy przekazują dzieciom wiedzę z zakresu szeroko rozumianego bezpieczeństwa. W sierpniu można wziąć udział w akcji w trzech miejscowościach – Kołobrzeg (04-05.08), Świnoujście (11-12.08) i Międzyzdroje (18-19.08).
JN