Link4 – prostym językiem o ubezpieczeniach
Jak wynika z badań konsumenckich skomplikowany język jest jednym z problemów wskazywanych przez klientów w kontaktach z firmami ubezpieczeniowymi. Dlatego też towarzystwo ubezpieczeń Link4 postanowiło uprościć dokumenty, tak aby były one bardziej zrozumiałe dla klientów. W pierwszej kolejności wprowadzono przystępny opis ogólnych warunków ubezpieczeń i informacji o sposobach likwidacji szkód.
Najważniejsze dokumenty dedykowane klientom zostały uproszczone i zyskały przyjazną szatę graficzną. Link4 OWU dla OC i autocasco udostępnił w formie przystępnych infografik. Ponadto ubezpieczyciel przygotował także specjalne ulotki zawierające informacje dotyczące procedur postępowania podczas likwidacji szkody.
– Chcemy być jak najbardziej transparentni i przyjaźni, dlatego oprócz standardowych warunków ogólnych autocasco i OC przygotowaliśmy skrócone i uproszczone wersje tych dokumentów, w części w formie obrazkowej. Ich lektura na pewno nie nastręcza tylu kłopotów, co prawnicze zapisy OWU – tłumaczy Joanna Talaśka, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej Link4.
Jak zapowiada ubezpieczyciel, to dopiero początek prac nad poprawą komunikacji z klientami. Już wkrótce powstać mają kolejne przyjazne i innowacyjne dokumenty dotyczące warunków ubezpieczeń.
BC