Najciekawsze akcje ubezpieczycieli
Towarzystwa ubezpieczeniowe co roku chętnie angażują się w kampanie społeczne i różne akcje wpływające na świadomość społeczną Polaków. Często same są organizatorami tego typu programów i nie tylko przyczyniają się do wzrostu świadomości z zakresu bezpieczeństwa, ale też wpływają pozytywnie na wizerunek własnej marki.
Przedstawiamy pięć, naszym zdaniem, najciekawszych akcji zorganizowanych w 2019 roku.
1. Compensa – „Bezpieczna autostrada”
Jedną z akcji dotyczących bezpieczeństwa na drogach była „Bezpieczna autostrada”, zorganizowana przez Compensę. Jej celem było szerzenie wiedzy z zakresu bezpiecznego poruszania się kierowców po autostradach i drogach szybkiego ruchu oraz tego, jak udzielać pomocy w razie wypadku.
Kampania obejmowała całą Polskę, a eventy edukacyjne odbyły się na autostradach A1, A2 i A4 oraz w pięciu polskich miastach. W akcję zaangażowało się również Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Przedsięwzięcie było dużym sukcesem – Compensa otrzymała tytuł Partnera Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2019 w kategorii Firma Roku.
– Tytuł Partnera Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2019 to dla nas wielka satysfakcja. Od 2017 roku poprzez nasze działania staramy się wpływać na zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach. Wyróżnienie, które otrzymaliśmy, to kolejne potwierdzenie, że prowadzona przez nas od 2 lat kampania społeczna ma sens – skomentował Konrad Kluska, zastępca prezesa zarządu Compensy.
2. Link4 – „Kasa Wraca”
Organizatorem kolejnej kampanii związanej z bezpieczeństwem na drogach jest Link4. Program „Kasa Wraca” polegał na tym, że osoby, które wykupiły ubezpieczenie w Link4 otrzymywały dostęp do aplikacji NaviExpert, monitorującej, czy kierowca porusza się bezpiecznie po drogach. Kiedy właściciel pojazdu przejechał przynajmniej 200 km w miesiącu z włączoną aplikacją i przestrzegał wszystkich przepisów ruchu drogowego, mógł otrzymać nawet 30% zwrotu z zapłaconej składki. Kierowcy, którzy np. przekroczyli prędkość, nie byli karani wyższymi opłatami za ubezpieczenie, a jedynie nie otrzymywali nagrody.
W ciągu dwóch lat w promocji wzięło udział 34 tysiące kierowców, którzy przejechali łącznie 70 mln km i uzyskali 1,3 mln zł zwrotu ze składek. Z programu „Kasa Wraca” było zadowolonych aż 80% klientów, którzy zdecydowali się przedłużyć swoją polisę w Link4.
3. PZU – „Z życia też zrezygnujesz?”
W 2019 roku ciekawą odsłonę swojej główniej kampanii prowadziło również PZU. „Z życia też zrezygnujesz?” miało zachęcić kierowców, rowerzystów i pieszych do nieużywania telefonów komórkowych podczas poruszania się po drogach. Według Instytutu Transportu Samochodowego jest to przyczyna nawet co czwartego wypadku w Polsce. Hasło kampanii nawiązuje do badań, według których aż dwie trzecie internautów wolałoby zrezygnować z oglądania telewizji niż z korzystania z telefonu. Dla połowy badanych niewiele trudniej jest zrezygnować ze swojego zwierzaka.
– Zdajemy sobie sprawę, jak wielka jest siła ludzkich przyzwyczajeń. Żeby nimi zachwiać i skutecznie uświadomić zagrożenia potrzebny jest mocny przekaz. Dlatego pytamy: „Z życia też zrezygnujesz?!”. Nie można go narażać dla telefonu, który chcemy w trakcie jazdy odebrać albo przeczytać na nim SMS-a – tłumaczy członek zarządu PZU Życie Dorota Macieja.
Kampania jest elementem większego programu prowadzonego przez PZU: #10latdłużej. W jej skład wchodzi również podobna akcja o nazwie „Prowadzisz? Odłóż telefon”.
4. InterRisk – „Uwolnij swoją szafę!”
Kolejna ciekawa kampania, która już nie związana z bezpieczeństwem drogowym, została zorganizowana przez InterRisk. Było to przedsięwzięcie o nazwie „Uwolnij swoją szafę!” i polegało na zbiórce odzieży dla bezdomnych. Każdego dnia do InterRisk trafiały paczki z odzieżą, wysyłanymi przez pracowników, pośredników, przyjaciół oraz klientów. Celem akcji był wzrost ekologicznej świadomości ludzi. Efektem tego miało być niewyrzucanie ubrań, które mogą się jeszcze komuś przydać i dzięki temu nie zanieczyszczać środowiska. Akcja odniosła duży sukces – udało się zebrać ponad tonę ubrań.
5. Fundacja Integralia Grupy ERGO Hestia – „#NibyNaŻarty”
#NibyNaŻarty to akcja przeprowadzona przez Fundację Integralia Grupy ERGO Hestia. Kampania miała zwrócić uwagę na trudności, z którymi często w ciągu dnia spotykają się osoby niepełnosprawne.
W budynku ERGO Hestii zostało wprowadzonych wiele utrudnień. Główne drzwi zostały zamknięte i pracownicy musieli korzystać z tylnego wyjścia z budynku. Z wind znikły numery pięter na przyciskach, przez co pracownicy musieli odczytać je za pomocą alfabetu Braille’a, na niektórych parkingach dla pracowników były postawione wózki, a żeby otworzyć toaletę było trzeba iść po kluczyk, który znajdował się w innym miejscu.
Cała akcja została nagrana a film powstały z materiałów został nagrodzony Brązową Tarczą podczas Festiwalu Filmów Odpowiedzialnych „17 Celów” w Poznaniu. Nagranie można obejrzeć tutaj:
YouTube
Miniony rok obfitował w ciekawe akcje społeczne prowadzone przez towarzystwa ubezpieczeniowe. Wiele treści, przekazywanych za ich pomocą, na pewno zostanie w świadomości Polaków i przyczyni się m.in. do wzrostu bezpieczeństwa na drogach. Mamy nadzieję, że w 2020 roku pojawi się jeszcze więcej działań dla dobra planety i społeczeństwa.
JN