Aktualności21 marca 2016

Ogromne straty w OC

     W minionym tygodniu tematem numer jeden w branży ubezpieczeniowej była prezentacja raportu Komisji Nadzoru Finansowego. Potwierdził on, że rok ubiegły był trudnym czasem dla ubezpieczycieli. Wskaźniki potwierdziły przewidywania odnośnie fatalnej sytuacji w ubezpieczeniach komunikacyjnych. W tym segmencie strata techniczna sięgnęła niemal 1,2 miliarda złotych, z czego ponad miliard złotych to strata w samym tylko OC.

     Raport KNF tylko potwierdza przewidywania ekspertów odnośnie fatalnej sytuacji w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. Na koniec 2015 roku, zarówno wartość całego rynku, jak i zysk netto ubezpieczycieli były niższe niż w roku ubiegłym. W polisach obowiązkowych dla kierowców roczna strata techniczna z działalności bezpośredniej wyniosła 1017,09 mln zł. To o blisko ćwierć miliarda złotych mniej od i tak słabego wyniku z 2014 r. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja w AC. Rezultat tego segmentu to strata techniczna rzędu 113,85 mln zł. Wynik ten jest gorszy o prawie 400 mln zł w porównaniu z rokiem 2014. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy jest znaczący wzrost kwot odszkodowań i świadczeń wypłacanych z ubezpieczeń.

W przypadku OC mówimy o wypłatach na poziomie sięgającym 6,83 mld zł (wzrost o niemal milion złotych do roku ubiegłego), natomiast w AC to 3,84 mld zł (względem 3,84 mld zł).

shutterstock_143940817
fot. Rekordowe straty w OC.

     Milion złotych rocznej straty technicznej w OC i prawie siedem miliardów wypłaconych odszkodowań i świadczeń to historyczny wynik dla branży. Niestety, rekordowe wskaźniki w obowiązkowych dla posiadaczy pojazdów polisach należą do kategorii, które lepiej żeby się nie powtarzały.

 

PF

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy