Aktualności3 grudnia 2014

Po 10 latach mężczyźni bardziej przekonani do directu

W 2014 roku potwierdza się, że spośród wszystkich ubezpieczeń na odległość najczęściej kupowane są obowiązkowe polisy OC dla właścicieli samochodów. Multiagencja Superpolisa.pl sprawdziła, kto częściej ubezpiecza się przez internet i telefon – mężczyźni czy kobiety.

 

Możliwość zakupu polisy poprzez tzw. kanał direct, a więc bezpośrednio w internecie lub przez telefon, pojawiła się w Polsce ponad 10 lat temu. Czy po przeszło dekadzie Polacy przekonali się do tej metody kupowania ubezpieczeń? Wydaje się, że tak, nawet jeśli liczba sprzedanych w kanale direct polis nieco zmalała w porównaniu z poprzednim rokiem. Z najświeższych danych zebranych przez Polską Izbę Ubezpieczeniową (PIU) wynika, że do końca września 2014 roku na odległość zawartych zostało 4 mln polis o łącznej wartości 801 mln zł. W sieci i telefonicznie Polacy zdecydowanie najczęściej kupują obowiązkowe ubezpieczenia komunikacyjne OC (25% wszystkich kupionych w ten sposób polis), za które zapłacili od stycznia do września 453 mln zł. Dla porównania: kupowane na odległość AC łącznie kosztowało Polaków w tym czasie 151 mln zł, a ubezpieczenia od innych szkód rzeczowych zaledwie 23 mln zł.

 

Polisy OC to najczęściej wybierane w kanale direct ubezpieczenia, ponieważ są obowiązkowe, ale i stosunkowo nieskomplikowane. Można powiedzieć, że właściciele samochodów wiedzą jaką ochronę otrzymują w ramach OC i pamiętają, że jej zakres wynika z prawa, więc polisa jest taka sama we wszystkich towarzystwach. To ośmiela do zakupu bez udziału agenta, zwłaszcza że pozwala zaoszczędzić sporo czasu, a także pieniędzy dzięki możliwości porównania wielu ofert – mówi Bartłomiej Behnke z multiagencji ubezpieczeniowej www./.

 

W sieci OC kupują mężczyźni

Ze statystyk Superpolisa.pl wynika, że OC na samochód kupowane jest w kanale direct przede wszystkim przez mężczyzn, którzy dokonują aż 78% wszystkich transakcji. Odsetek ubezpieczeń kupowanych na odległość przez kobiety wynosi więc ogółem tylko 22%. Zaledwie w siedmiu województwach – dolnośląskim, lubuskim, mazowieckim, opolskim, podkarpackim, śląskim i wielkopolskim – procent pań kupujących OC w kanale direct był wyższy niż ten uśredniony wynik. Tylko w województwie podkarpackim odsetek kobiet kupujących OC był wyższy niż mężczyzn (60% do 40%).

 

Różnica jest bardzo wyraźna i trudno upatrywać jej źródła jedynie w tym, że to mężczyźni zazwyczaj odpowiadają w domu za wydatki związane z motoryzacją. Istotne jest również ich podejście do zakupów dokonywanych przez internet. Mężczyźni częściej zwracają uwagę na łatwość porównania cen i możliwość znalezienia atrakcyjnej cenowo oferty. Dotyczy to wszystkich kupowanych online produktów, także ubezpieczeń – dodaje Bartłomiej Behnke, www./.

 

Potwierdzają to wyniki zrealizowanego przez Gemius badania „E-commerce w Polsce 2014”. Na pytanie o motywację do robienia zakupów przez internet aż 90% mężczyzn (73% kobiet) odpowiedziało, że skłania ich do tego możliwość porównywania cen, a 85% (74% kobiet) wskazało na niższe ceny w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi. Do kupna ubezpieczenia w sieci przyznało się 27% spośród wszystkich robiących zakupy online mężczyzn i tylko 16% kobiet.

 

W przypadku wykorzystania materiału we fragmencie lub całości prosimy o powołanie się na źródło www./, a w razie pytań lub wątpliwości kontakt do pr@/.

 

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Osoba w stroju biznesowym wskazuje długopisem na wykres finansowy na zagraconym biurku z laptopem, filiżanką kawy, kalendarzem, planerem, dokumentami i wykresami.
Aktualności 29 stycznia 2019

Mówi się w branży

Czytaj dalej
Osoba dotyka wirtualnego ekranu wyświetlającego połączone ze sobą ikony ludzi z tekstem superpolisa UBEZPIECZENIA u góry, sugerującym koncepcję ubezpieczenia lub sieci.
Aktualności 29 maja 2018

Maj 2018

Czytaj dalej
Biznesmen w garniturze dotyka rosnącego wykresu finansowego na przezroczystym ekranie, symbolizującego wzrost i sukces na rynkach finansowych z wykresami świecowymi i liczbami w tle.
Aktualności 7 stycznia 2016

Prognozy dla ubezpieczeń w 2016

Czytaj dalej
Uśmiechnięta para pozuje figlarnie na zewnątrz, z kobietą na plecach mężczyzny. Znajdują się przed dużym, podmiejskim domem otoczonym zieloną trawą i drzewami. Niebo jest częściowo zachmurzone.
Aktualności 20 czerwca 2017

Maleją ceny ubezpieczeń mieszkań

Czytaj dalej
Czerwony samochód zaparkowany na poboczu drogi otoczonej górami i drzewami w słoneczny dzień. Zdjęcie towarzyszy artykułowi w polskiej gazecie na temat wyboru ubezpieczenia samochodu (autocasco/AC).
Aktualności 28 lutego 2020

Jak wybrać polisę autocasco

Czytaj dalej
Osoba w stroju biznesowym trzyma tablet wyświetlający kolorowe wykresy słupkowe, wykresy i dane analityczne, używając palca do interakcji z ekranem podczas siedzenia.
Aktualności 8 czerwca 2016

PIU i KNF podsumowały 2015 rok

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

 

Chcesz ubezpieczyć się osobiście?

Spotkaj się z naszym doradcą.

Znajdź placówkę