PZU liderem zestawienia wśród marek ubezpieczeniowych w rankingu Top Marka 2017
Ogłoszono wyniki dziesiątego jubileuszowego rankingu Top Marka 2017, przeprowadzonego przez magazyn “Press” oraz agencję informacyjną “PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. Zdecydowanym liderem zestawienia wśród marek ubezpieczeniowych kolejny raz zostało PZU.
Top Marka co roku wskazuje najpopularniejsze oraz najczęściej i najlepiej opisywane brandy w prasie, internecie i mediach społecznościowych. Badaniem objęto łącznie 32 mln materiałów prasowych i internetowych opublikowanych w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku. Analizowane informacje dotyczyły marek z 11 branż najczęściej występujących w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 marek.
W kategorii prasa PZU uzyskało najwięcej punktów, zarówno za liczbę publikacji, ich zasięg oraz wydźwięk. Na kolejnych miejscach uplasowały się ERGO Hestia, Aviva, Allianz i Generali. PZU zdominowało także przekaz w internecie, wyprzedzając ERGO Hestię, Allianz, Avivę i Nationale Nederlanden. W social media na 5. miejscu znalazła się Axa.
Wśród najbardziej medialnych marek w swoich branżach znaleźli się również: Volkswagen, PGE, TVN, Orlen, PKO Bank Polski, Plus, Biedronka, RMF FM, Coca-Cola i Polpharma.
W jubileuszowym wydaniu raportu “Top Marka” podsumowano wyników minionej dekady. Na podium rankingu Top Marki 10-lecia znalazło się PZU.
MZ