Superpolisa.pl i direct – czyli ubezpieczenia przez internet…

Ubezpieczenia dostępne przez internet (np. OC lub AC) to takie same produkty jak te dostępne u doradcy w placówce.

Bartłomiej Behnke Bartłomiej Behnke
Opublikowano: 14.05.2015, w kategorii:

Kanał direct, czyli sprzedaż ubezpieczeń przez internet oraz telefon, pojawił się w Polsce w styczniu 2003 r. Polisy można więc w naszym kraju kupować na odległość już od kilkunastu lat. Czy to rozwiązanie jest wśród Polaków popularne? Jakie są zalety ubezpieczania się w sieci?

 

W 2014 r. przez internet i telefon zawartych zostało przeszło 5 mln ubezpieczeń o wartości przekraczającej 1 mld zł. Najczęściej kupowane są ubezpieczenia OC (1,3 mln) oraz autocasco (344 tys.), ale nierzadko wybierane są też polisy turystyczne czy mieszkaniowe. Czy tych kilka liczb oznacza, że direct ma silną pozycję w Polsce? I tak, i nie. Z jednej strony liczba rokrocznie zawieranych tym kanałem ubezpieczeń ugruntowała się i można mówić o pewnego rodzaju stabilizacji, z drugiej natomiast wciąż jest to tylko kilka procent wszystkich podpisywanych umów ubezpieczenia. Na pewno więc miejsca do dalszego rozwoju jest jeszcze na polskim rynku bardzo dużo, zwłaszcza w internecie.

 

Zagraniczne doświadczenia

Do takiego wniosku można zresztą dojść obserwując sytuację kanału direct w innych krajach. Najlepszym przykładem jest Wielka Brytania, w której na odległość sprzedawanych jest wyraźnie ponad 30% wszystkich ubezpieczeń i aż 40% ogółu ubezpieczeń komunikacyjnych. Poza Brytyjczykami z kanału direct bardzo chętnie korzystają również Hiszpanie czy Koreańczycy. Trzeba tylko pamiętać, że o ile Korea Południowa wprowadziła sprzedaż directową dopiero w 2001 r., to w Hiszpanii taka możliwość istnieje od 1994 r., a w Wielkiej Brytanii od 1985 r. To pokazuje, że budowanie zaufania do zakupów produktów finansowych na odległość jest dość czasochłonnym procesem. Może on jednak zostać przyspieszony przez działania internetowe. Według przygotowanego przez The Boston Consulting Group raportu „Insurance @ Digital–20x by 2020” aż 83% użytkowników internetu z Europy poszukuje w kontekście zakupów online informacji lub możliwości dokonania transakcji produktów i usług ubezpieczeniowych. To piąte miejsce wśród wszystkich kategorii.

 

Nie ma się czego bać…

Ubezpieczenia dostępne przez internet (np. OC lub AC) to takie same produkty jak te dostępne u doradcy w placówce. Różnica jest taka, że polisy w kanale direct kupuje się bez wychodzenia z domu (przez 7 dni w tygodniu!), oszczędzając tym samym czas. Zwłaszcza jeśli zakup ochrony może odbyć się w 100% online, jak w Superpolisa.pl. Aby kupić u nas potrzebne ubezpieczenie, wystarczy albo zadzwonić pod numer 801 000 000 i podać wszelkie niezbędne dane konsultantowi, albo skorzystać z formularza internetowego. Ta druga opcja składa się z kilku prostych kroków. W pierwszej kolejności trzeba uzupełnić formularz sprzedażowy, potem wybrać jedną z ofert (odpowiednią pod względem ceny i zakresu ochrony), następnie złożyć wniosek o ubezpieczenie, założyć konto i od razu opłacić polisę. Cały ten proces można zamknąć nawet w mniej niż 10 minut.

 

 

Polecane wpisy z tej kategorii

Mogą spodobać Ci się również

Polscy kierowcy problemem na europejskich drogach

Polscy kierowcy problemem na europejskich drogach

Czy już wkrótce stylu jazdy będzie miał wpływ na cenę OC?

Czy już wkrótce stylu jazdy będzie miał wpływ na cenę OC?

Ubezpiecz się na wypadek pechowego piątku

Ubezpiecz się na wypadek pechowego piątku