Aktualności8 kwietnia 2015

Ubezpieczenie dopasowane do potrzeb klienta

Branża ubezpieczeniowa jest w tej chwili w trakcie przygotowań do dużej zmiany. Będzie nią wejście unijnej dyrektywy Solvency II, czyli Wypłacalność II.

Rewolucyjne zmiany nakładają na zakłady ubezpieczeniowe nowe obowiązki. Część ustawy dotyczy kwestii czysto technicznych m.in. systemu wypłacalności ubezpieczycieli i ich relacji z Komisją Nadzoru Finansowego. Skorzystają też klienci. Zawarte w dyrektywie zapisy gwarantują im wzmocnienie ochrony i większe bezpieczeństwo. Wdrożenie unijnych zapisów wiąże się również z szerszym zakresem informacji przekazywanych konsumentom i znacznie korzystniejszym dopasowaniem produktów ubezpieczeniowych.

Po wejściu w życie założeń dyrektywy Solvency II, Komisja Nadzoru Finansowego będzie mogła weryfikować adekwatność produktów ubezpieczeniowych proponowanych konsumentom. Co w praktyce oznacza, że towarzystwo ubezpieczeniowe zanim podpiszę umowę będzie miało obowiązek przeprowadzić analizę indywidualnych potrzeb klienta. Oceniane będzie czy produkt jest dopasowany do potrzeb, wiedzy, doświadczenia w dziedzinie ubezpieczeń i sytuacji finansowej. Dzięki czemu nowe zasady informowania w znaczy sposób ograniczą ryzyko nietrafionych zakupów produktów ubezpieczeniowych.

16447022_m
fot. UE wprowadza nowa dyrektywę.

Na przygotowanie się do zmian branży ubezpieczeniowej zostało niewiele czasu, unijna dyrektywa ma obowiązywać od stycznia stycznia 2016r. Jan Grzegorz Prądzyński, prezes Polskiej Izby Ubezpieczeń, zapewnia – „Przygotowania są na bardzo intensywnym etapie. Czasu zostało bardzo mało, ale zakłady będą gotowe na 1 stycznia 2016 roku”.

 

 

PF

Udostępnij

Popularne tagi

+ Rozwiń

MOGĄ SPODOBAĆ CI SIĘ RÓWNIEŻ

Aktualności 30 stycznia 2015

Strategia PZU 3.0

Czytaj dalej

Porównuj i oszczędzaj!

Mądrze wybieraj ubezpieczenie: komunikacyjne, nieruchomości, turystyczne, życia i zdrowia. Zadzwoń, wylicz online lub przyjdź do placówki

Sprawdź

Na lotnisku uświadomiłam sobie, że nie mam żadnego ubezpieczenia na podróż. Wyszukałam w tablecie porównywarkę i w ciągu kilku minut miałam polisę na mailu. Polecam Superpolisę w sytuacjach podbramkowych 🙂

Zofia Kwiatkowska z Poznania

Ubezpieczenie mieszkania kupiłam podczas niedzielnych zakupów w galerii handlowej. Agentka dopasowała ubezpieczenie do moich potrzeb. Blisko, szybko i wygodnie 🙂

Iwona Tetelmajer z Pasłęka

Szukając ubezpieczenia na samochód zadzwoniłam na nr 801 000 000. Porównałam oferty kilkunastu towarzystw i kupiłam dużo tańsze OC, niż proponował poprzedni ubezpieczyciel!

Alicja Żuławska z Warszawy