Ułatwienia w uzyskiwaniu odszkodowań za odwołany lot i zgubiony bagaż

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 28.05.2019, w kategorii:

Uzyskanie odszkodowania za niedogodności związane z opóźnionym lub odwołanym lotem czy zniszczonym bądź zagubionym w trakcie transportu bagażem będzie o wiele prostsze.  W kwietniu br. Urząd Lotnictwa Cywilnego powołał Rzecznika Praw Pasażerów – nową jednostkę uprawnioną do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. W przypadku, gdy roszczenie o odszkodowanie nie zostanie uznane, Rzecznik będzie kolejnym etapem na drodze do rozwiązania sporu z przewoźnikiem, biurem podróży czy sprzedawcą biletów lotniczych.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zauważa, że nowa jednostka z pewnością ułatwi i przyspieszy rozwiązywanie problemów zainteresowanych. Postępowanie będzie darmowe zarówno dla klienta jak i drugiej strony konfliktu a jego zakończenie będzie musiało nastąpić w ciągu 90 dni. Dodatkowym udogodnieniem jest fakt, iż wszelkie formalności będą mogły być prowadzone w postaci elektronicznej lub papierowej, co znosi obowiązek osobistej obecności obu stron, jeżeli każda z nich wyrazi na to zgodę. Niezbędną dokumentację będzie można przygotować w języku polskim lub angielskim.

Ważną informacją dla pasażerów jest również to, że w przypadku, w którym po odrzuceniu reklamacji i odmowie przyznania odszkodowania strona zdecyduje się złożyć pozew do sądu przeciwko danej jednostce, obowiązkiem będzie dołączenie informacji z wyjaśnieniem, dlaczego uprzednio nie zdecydowano się na mediacje za pośrednictwem Rzecznika Praw Pasażera.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Jak kupić ubezpieczenie mieszkania?

Jak kupić ubezpieczenie mieszkania?

Czy sprzedaży ubezpieczeń nauczyć się może każdy?

Czy sprzedaży ubezpieczeń nauczyć się może każdy?

Jedna składka za OC na całej UE

Jedna składka za OC na całej UE