Ergo Hestia w obronie jakości likwidacji szkód
W odpowiedzi na raport Rzecznika Finansowego dotyczący ubezpieczenia sprzętu elektronicznego, w którym Ergo Hestia jest wymieniona jako towarzystwo z największą liczbą skarg klientów na tego typu produkty, sopocki ubezpieczyciel staje w obronie jakości likwidacji szkód. Przy okazji przypomina, że wskaźnik reklamacji zgłaszanych przez klientów sięga ułamka procent.
15 listopada na stronie Rzecznika Finansowego pojawił się raport dotyczący ubezpieczeń sprzętu elektronicznego. Jego treść wskazuje na nieprawidłowości dotyczące tego typu polis. Jak podaje Rzecznik, przesłanką do stworzenia raportu było zaniepokojenie praktykami ubezpieczycieli i sieci handlowych oraz lawinowy wzrost skarg na ubezpieczenia sprzętu elektronicznego. Bowiem do połowy tego roku liczba zgłaszanych przez klientów skarg na ten produkt sięgnęła 622 szt. – to o ponad 100 więcej niż w całym roku ubiegłym.
W przedstawionej analizie Ergo Hestia uplasowała się na pierwszym miejscu pod względem ilość skarg. Należy podkreślić, że powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że sopocki ubezpieczyciel jest liderem we wspomnianym segmencie ubezpieczeń. W związku z raportem RzF ubezpieczyciel wystosował komunikat, w którym staje w obronie jakości likwidacji szkód.
Ergo Hestia tłumaczy, że na 10 tys. zlikwidowanych przez nią szkód wpłynęło zaledwie 9 reklamacji. Sopocki ubezpieczyciel likwidując 420 tysięcy szkód z tytułu ubezpieczeń sprzętu AGD wypłacił ponad 200 milionów złotych, pokrywając koszty naprawy lub wymiany sprzętu na nowy. W oświadczeniu ubezpieczyciel zapewnia, że każdą reklamację traktuje poważnie i każdą sprawę analizuje indywidualnie.
Klient decydując się na zakup ubezpieczenia sprzętu elektronicznego, ubezpiecza szeroko pojęty sprzęt elektroniczny, a także dane i oprogramowanie. Warto wiedzieć, że w trakcie trwania ochrony możliwa jest zmiana zakresu polisy poprzez włączenie różnego rodzaju klauzul dodatkowych w zależności od indywidualnych potrzeb.
MZ