Zaostrza się konkurencja ubezpieczycieli w segmencie polis mieszkaniowych
Towarzystwa starają się zachęcić klientów do zakupu polis dla domów i mieszkań stosując atrakcyjne promocje i upusty – donosi „Puls Biznesu”. Z informacji gazety wynika, że ubezpieczyciele są skłonni zaproponować zniżki sięgające nawet 60%.
Z artykułu „Wyprzedaż polis mieszkaniowych” opublikowanego na łamach „Pulsu Biznesu” 12 października dowiadujemy się, że ubezpieczyciele rywalizują między sobą o klientów w sektorze polis dla domów i mieszkań. Nie jest to jednak taka sama konkurencja, jaką obserwowaliśmy przed laty w przypadku wojny cenowej w polisach komunikacyjnych. Tym razem towarzystwa zdecydowały się nie obniżać podstawowych stawek produktów, lecz proponują wybranym grupom klientów atrakcyjne rabaty. Według ustaleń gazety, upusty mogą sięgać nawet 60% podstawowej ceny ubezpieczenia mieszkania. Anonimowy przedstawiciel branży w rozmowie z gazetą wyjaśnia, że najniższe ceny oferują niszowe i mniej znane towarzystwa.
Efektem konkurencji ubezpieczycieli jest dostęp do stosunkowo tanich polis, których ceny zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Warto jednak podkreślić, że promocyjne ceny dotyczą produktów o najbardziej podstawowym zakresie ochrony. Jeśli więc zajdzie konieczność skorzystania z polisy, kwota odszkodowania, o jakie będzie mógł się ubiegać ubezpieczony, również nie będzie zbyt wysoka.
Artykuł uzupełnia komentarz Arkadiusza Wiśniewskiego, członka zarządu Generali, który wyjaśnia, że jego firma nie uczestniczy w rywalizacji polegającej na stosowaniu stawek poniżej progu rentowności. Jednocześnie Generali skupia się na konstruowaniu ofert o szerokim zakresie ochrony.
MZ