3… 2… 1… Rusza nowa ustawa o dystrybucji
Doczekaliśmy się – w życie wchodzi właśnie nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń. Stanowi ona istotną reformę zasad sprzedaży ubezpieczeń osobowych, majątkowych i reasekuracji oraz prowadzenia działalności przez agentów, brokerów i zakłady ubezpieczeń – bardzo ważne jest, żeby każdy pośrednik znał jej założenia.
Podsumujmy w krótkiej, newsletterowej formie: co ulega zmianie w polskim prawie, co zmieniliśmy my i co jeszcze przed nami.
Nowa ustawa
• podnosi przejrzystość procesu sprzedaży ubezpieczeń, przedkładając na plan pierwszy realne potrzeby ubezpieczeniowe klienta oraz większą ochronę jego interesów
• nakłada na sprzedawców więcej obowiązków informacyjnych – klienci mają wiedzieć jak najwięcej o kupowanym produkcie, jego zaletach/wadach i obsłudze posprzedażowej
• nakłada na pośredników obowiązek przeprowadzenia precyzyjnej analizy potrzeb klienta, wystawienia mu rekomendacji zakupowej i wręczenia przejrzystego dokumentu zawierającego informacje o umowie ubezpieczenia (m.in. zakresie, wyłączeniach odpowiedzialności ubezpieczyciela, sposobie płatności, zgłaszania roszczeń czy możliwości rozwiązania umowy), a także obowiązek szkoleń i informowania klienta o charakterze i źródle swojego wynagrodzenia
Zmiany w systemach Superpolisy
• wdrożyliśmy nowy CRM, ułatwiający zarządzanie portfelem klientów przy jednoczesnym spełnieniu ustawowych obowiązków
• uruchomiliśmy nową funkcjonalność w aplikacji, pozwalającą przeprowadzić szybką analizę potrzeb klienta (APK), zakończoną przedstawieniem mu dopasowanej oferty
• stworzyliśmy Karta Produktu Ubezpieczeniowego oraz klauzulę informacyjną o dystrybutorze oraz procesie reklamacji – wszystko również dostępne w aplikacji
Nowe procedury
• plan doskonalenie zawodowego, honorowany przez wszystkie TU
• uproszczona i przejrzysta procedura reklamacyjna wraz z nowym zespołem do ich rejestrowania i rozpatrywania
Nowe materiały
• ulotka „Sprzedaż w Systemie Superpolisa – Krok po kroku” + „Pytania i odpowiedzi”
• instrukcja – manual dla agentów
• „Sprzedaż w systemie Superpolisa” – szczegółowy opis procesu sprzedaży
Szkolenia
W ciągu najbliższych dni (zaczynamy już 1 października!) planujemy:
• zaawansowane szkolenie dla dyrektorów i menedżerów wszystkich spółek na temat całego procesu dystrybucji ubezpieczeń – w teorii i w praktyce, m.in. z czym się wiążą zmiany prawne i jak będą wdrażane, jak ma wyglądać proces obsługi i ułatwiający go nowy CRM, (zawierający m.in. zgody lub przeprowadzone APK, wyposażony w funkcję Kalendarz działań, pozwalającą dopasować ofertę do wydarzeń w życiu klienta); przeszkoleni będą służyć wiedzą i pomocą współpracującym agentom, którzy jeszcze nie przeszli swoich szkoleń
• dwa rodzaje szkoleń webinarowych dla pracowników, agentów i osób współpracujących:
1. webinar sprzedażowy, omawiający krok po kroku cały system sprzedażowy
2. webinar obsługowo – rozliczeniowy.
JN