Accenture Technology: sztuczna inteligencja coraz bardziej popularna
Zgodnie z badaniami Accenture Technology Vision 2019, wkraczamy w erę postcyfrową. Chociaż nowe technologie będą coraz powszechniejsze, to kluczem do sukcesu będzie dostarczanie spersonalizowanej oferty w odpowiednim miejscu i czasie.
Spośród 6672 firm z 27 krajów aż 94 proc. przyspieszyło tempo wprowadzania innowacji na przestrzeni ostatnich trzech lat. W Polsce odsetek wzrostu innowacyjności w biznesie jest jeszcze wyższy, gdyż wynosi 97 proc.
Jak podkreślają autorzy raportu, era postcyfrowa charakteryzuje się innowacyjnością organizacji. Przejawia się to głównie umiejętnością dopasowania czasu i sposobu dotarcia do klienta ze swoimi produktami i usługami. Dobrym przykładem jest branża ubezpieczeniowa, w której eksperymentuje się z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji, by skrócić i uprościć proces likwidacji szkód komunikacyjnych.
Wyniki badań podkreślają, że sztuczna inteligencja jest technologią, która w najbliższej przyszłości będzie wykorzystywana w projektach transformacyjnych. W bieżącym roku zamierza w nią zainwestować aż 63 proc. przedsiębiorstw globalnych oraz 60 proc. polskich firm.
WT