Accenture Technology: sztuczna inteligencja coraz bardziej popularna

Wiktoria Tkacz Wiktoria Tkacz
Opublikowano: 08.03.2019, w kategorii:

Zgodnie z badaniami Accenture Technology Vision 2019, wkraczamy w erę postcyfrową. Chociaż nowe technologie będą coraz powszechniejsze, to kluczem do sukcesu będzie dostarczanie spersonalizowanej oferty w odpowiednim miejscu i czasie.

Spośród 6672 firm z 27 krajów aż 94 proc. przyspieszyło tempo wprowadzania innowacji na przestrzeni ostatnich trzech lat. W Polsce odsetek wzrostu innowacyjności w biznesie jest jeszcze wyższy, gdyż wynosi 97 proc.

Jak podkreślają autorzy raportu, era postcyfrowa charakteryzuje się innowacyjnością organizacji. Przejawia się to głównie umiejętnością dopasowania czasu i sposobu dotarcia do klienta ze swoimi produktami i usługami. Dobrym przykładem jest branża ubezpieczeniowa, w której eksperymentuje się z rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji, by skrócić i uprościć proces likwidacji szkód komunikacyjnych.

Wyniki badań podkreślają, że sztuczna inteligencja jest technologią, która w najbliższej przyszłości będzie wykorzystywana w projektach transformacyjnych. W bieżącym roku zamierza w nią zainwestować aż 63 proc. przedsiębiorstw globalnych oraz 60 proc. polskich firm.

WT

Polecane wpisy z tej kategorii

Popularne tagi

Mogą spodobać Ci się również

Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych

Światowy Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń: Posłowie jednogłośni. Relacja z dyskusji w Sejmie

Ustawa o dystrybucji ubezpieczeń: Posłowie jednogłośni. Relacja z dyskusji w Sejmie

Rosną kary za brak komunikacyjnego OC

Rosną kary za brak komunikacyjnego OC