Compensa – o cenach i przyszłości firmy
Klienci powinni przygotować się na skokowy wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych – prognozuje Artur Borowiński, prezes zarządu Compensa TU SA i TU na Życie Vienna Insurance Group.
Utrzymujące się od dłuższego czasu niskie stawki cen polis komunikacyjnych będą rosnąć, gdyż obecny poziom cen w dłuższej perspektywie może wpłynąć na obniżenie jakości obsługi klienta.
– Spodziewamy się, że pewnego dnia, może będzie to w tym roku, może na początku przyszłego, nastąpi bardzo znacząca, skokowa podwyżka cen, szczególnie ubezpieczeń komunikacyjnych –tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Artur Borowiński, prezes zarządu Compensa TU SA i TU na Życie Vienna Insurance Group. – Dzisiaj klienci mogą być zadowoleni, bo mają niższe ceny. Natomiast na dłuższą metę nie jest to dobra sytuacja, bo cierpi na tym jakość serwisu. Firmy ubezpieczeniowe patrzą na każdą złotówkę kilkukrotnie. W dłuższej perspektywie należy więc oczekiwać gwałtownych podwyżek.
Na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, w szczególności w obrębie obowiązkowej polisy OC, zachodzi wiele zmian. Do najbardziej istotnych należy zaliczyć stopniowe upowszechnianie się bezpośredniej likwidacji szkód. Z przeprowadzonych na zlecenie firm ubezpieczeniowych badań wynika, że klienci doceniają możliwość likwidacji szkody z własnej polisy i są gotowi zapłacić więcej, jeśli będą mogli z tej opcji skorzystać. Udostępnienie tej usług wpłynie na jakość i szybkość posprzedażowej obsługi klientów.
– Od 1 kwietnia wprowadziliśmy unikalne rozwiązanie na rynku, zaopatrzyliśmy wszystkich naszych rzeczoznawców w mobilny sprzęt komputerowy, dzięki czemu już na miejscu wyceniamy szkodę, jesteśmy gotowi od razu uzgodnić wartość szkody. Klient właściwie w ciągu 2-3 dni uzyskuje odszkodowanie na swoje konto. Jest to totalna rewolucja na rynku i myślę, że nasi klienci będą z tego bardzo zadowoleni – mówi Artur Borowiński.
Prezes Compensy zapowiada również wzmożony rozwój firmy w biznesie korporacyjnym, czyli ubezpieczanie dużych zakładów przemysłowych czy usługowych. Towarzystwo w dalszym ciągu chce też walczyć o klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Dla ubezpieczycieli to szczególnie obiecujący sektor, gdyż co czwarta firma nie posiada dostatecznej ochrony ubezpieczeniowej. W tym segmencie w ubiegłym roku składki Compensy wzrosły o ok. 35%.
DW