InterRisk stawia na ewolucję
Inter Risk ogłosił swoją nową strategię na lata 2018-2020. Jej dwa kluczowe pojęcia to partnerstwo i równowaga. Cel strategiczny to uzyskanie ponadrynkowego wzrostu. Ubezpieczyciel chce go osiągnąć dzięki szerokiemu zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań (m.in. technologicznych) oraz wzmocnieniu sektora detalicznego, zwłaszcza w niektórych segmentach produktowych.
Piotr Narloch, prezes InterRisk, podkreślił chęć budowania trwałych relacji opartych na równowadze między wszystkimi interesariuszami: ubezpieczycielem, akcjonariuszami, partnerami i klientami.
W realizacji strategicznych celów sprzedażowych jedną z kluczowych ról ma odgrywać dopasowanie produktów i usług do rzeczywistych oczekiwań klientów. Bardzo ważnym punktem nowej strategii będą produkty z wizytówką – wszystkie produkty ubezpieczeniowe InterRisk będą sygnowane nazwiskiem osoby, która jest za ten produkt odpowiedzialna. Istotnym projektem będzie również prototypowanie – każda innowacja ma zostać poprzedzona badaniem. Ubezpieczyciel postawi też na proste i czytelne warunki umów, jakość i kulturę procesu likwidacji oraz adekwatność cen. Ważną rolę w nowej strategii InterRisk odegra multikanałowość, w której poszczególne kanały będą się wzajemnie uzupełniały.
Celem ubezpieczyciela jest rozwój powyżej rynkowego tempa wzrostu mierzonego przypisem składki (szacowany na 8,3%). Od lat wysoką pozycję mają ubezpieczenia korporacyjne i specjalistyczne zakładu, teraz firma chce wzmocnić segment ubezpieczeń detalicznych: komunikacyjnych, zdrowotnych, MSP. Największy nacisk zostanie położony na know-how, nowoczesne systemy oceny ryzyka i systemy pricingowe oraz usprawnienie procesu likwidacji szkód.
W segmencie komunikacyjnym firma zamierza uzyskać wzrost w tempie 7% w skali roku, aż do osiągnięcia poziomu 338 mln zł zebranych składek w 2020 roku. Ubezpieczyciel zakłada również uzyskanie szybkiego tempa wzrostu w ubezpieczeniach majątkowych pozakomunikacyjnych oraz osobowych. W pierwszym z segmentów oczekiwany roczny wzrost to 8,9% (do 276 mln zł w 2020 r.), a w drugim – 10,2%, do 138 mln zł.
Towarzystwo chce również wzmocnić swoją pozycję w ubezpieczeniach prawnych oraz zdrowotnych, postrzeganych jako nisza potencjałowa. W biznesie zdrowotnym firma założyła osiągnięcie w 2020 roku przypisu składki na poziomie 59,7 mln zł (na koniec ub.r. wynik sprzedażowy w tym segmencie wyniósł 30 mln zł). W realizacji tego celu ma pomóc szereg działań, takich jak rozwinięcie oferty w zakresie teleopieki i telemedycyny, postawienie na nowe, proste produkty, rozwinięcie współpracy z placówkami medycznymi oraz stworzenie wyspecjalizowanych sił sprzedażowych.
WT