Klienci są skłonni zapłacić więcej za polisę z BLS
2015-01-24
Posiadacz polisy z usługą bezpośredniej likwidacji szkód po kolizji zgłasza się nie do ubezpieczyciela sprawcy wypadku, lecz do swojego ubezpieczyciela. Oznacza to, że towarzystwo, u którego kupiliśmy polisę bierze na siebie proces likwidacji szkody oraz odzyskania kosztów od drugiego ubezpieczyciela odciążając kierowców. Główną korzyścią jest szybsza naprawa auta oraz skrócony czas wypłaty odszkodowań. Tym samym możliwość skorzystania z BLS znacznie wpływa na podwyższenie się standardu jakości obsługi klientów. Na chwilę obecną bezpośrednia likwidacja szkód dostępna jest jedynie dla klientów dwóch firm ubezpieczeniowych – PZU i UNIQA. Z usługi BLS u największego polskiego ubezpieczyciela, w ciągu 9 i pół miesiąca (od 4 kwietnia 2014 r.) z skorzystało 26 tysięcy osób. UNIQA udostępniła tą usługę 1 czerwca ubiegłego roku, od tego czasy w ten sposób szkodę zlikwidowało 1,5 tys. ubezpieczonych.
Zgodnie z zapowiedziami Polskiej Izby Ubezpieczeń, już w II kwartale tego roku możliwość skorzystania z bezpośredniej likwidacji szkód z OC będzie dostępna u większości towarzystw ubezpieczeniowych. Niemniej ułatwienia dla kierowców generują spore koszty po stronie towarzystw. Jednak wyniki przeprowadzonych badań pokazują, że klienci doceniają udogodnienia i są przygotowani na wzrost kosztów obowiązkowej polisy OC.
Aż 68% ankietowanych jest gotowa dopłacić 10 proc. do ceny ubezpieczenia w zamian za bezpośrednią likwidację szkód.
DW